עבודה אקדמאית בנושא חרדת בחינות

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3813
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

חרדת בחינות תוכן העניינים
מבוא .עמ'
2 -4
הגורמים להיווצרות החרדה עמ' 5-8
דרכי הטיפול -עמ' 9-14
סיכום עמ'
1 5
ביבליוגרפיה -.עמ'
1 6
מבוא
מבחני הישגי בבית הספר, מבחני אינטליגנציה, מבחני סינון לצורך קבלה לעבודה ולקידום בה הם חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום שלנו. קידומם של אנשים בחברה שלנו מותנה לרוב ברמת ביצועיהם במבחנים. מסיבה זו נוטים ליחס למבחנים חשיבות רבה, ועל כן החרדה מפני כישלון היא שכיחה מאוד. תהליך התפתחות  חרדת הבחינות מתחיל כבר עם כניסת הילד למערכת החינוך, שבה ציונים תופסים מקום של כבוד.  פרידמן ו ברנדס יעקב (1997) טוענים כי, המושג  "חרדת-מבחן" מתייחס לסוג מסוים של חרדה, המופיעה כאשר האדם עומד בפני מצב שבו נתונים להערכה  ביצועיו הפיסיים או המנטליים.  חרדה, לרבות "חרדת בחינות", היא אחד מגורמי ההשפעה המרכזיים על הלמידה והיא נתפשת בדרך כלל כאחראית, לפחות באופן חלקי, לשונות ברמת הביצוע ובהישגי התלמידים. חרדת בחינות היא תגובה ריגושית ספציפית למצב מבחן והערכה . מאחר ואנו חיים בחברה הישגית, ומערכותיה השונות מרבות  להשתמש במבחנים שונים לצורכי מיון , קבלה ומעבר בין שלבים שונים בלימודים ובהכשרה מקצועית , הרי בעיית חרדת הבחינות הפכה לבעיה  נפוצה ומרכזית. מימי  הקדם ועד תחילת המאה הנוכחית התמקדה ההתעניינות בחרדה בתחומי הדת, אומנות, היסטוריה ופילוסופיה. חרדה הייתה מאז ומאולם חלק מהמצב האנושי והיא עתידה ללוות אותנו גם בעתיד. ההתעניינות המדעית בחרדה החלה בשנות ה-20 של המאה והפכה אותה לנושא המעורר עניין  רב מבחינה עיונית ומחקרית.