ניהול התפעול

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2633
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

מבוא.
בעבודה זו אציג את סניף ההפצה של תשלובת החלב – תנובה בירושלים. תחילה אציג את מוצרי הסניף, התהליכים הקיימים ופרטים על מערכת האיכות הנהוגה בו. אציע לארגון מערכת של בקרת איכות ומה הוא צריך לשפר. על ידי מודל היל לבניית אסטרטגיה תפעולית, אציג קווים מנחים לאסטרטגיה זו עבור מרכז ההפצה. לאחר מכן אפרט ואסביר את שרשרת ההספקה בה מעורב הארגון החל מחומרי הגלם וכלה בצרכן הסופי. במסגרת התפעול של שרשרת ההספקה אציע לארגון עקרונות לניהול רכש, גישה לניהול איכות ושיטה לניהול קיבולת. לסיום אציע לסניף ההפצה בירושלים תהליך רלוונטי לפיתוח מוצרים חדשים.   שאלה
1 .
בחרנו להציג את סניף הפצה של תנובה בירושלים. סניף ההפצה הוא חלק מתשלובת החלב של תנובה.
תשלובת החלב היא חלק מקונצרן תנובה, שהיא הגדולה מבין היחידות השונות שבקונצרן.
תשלובת החלב כולה מספקת כ-70% מתוצרת החלב ומוצריו בישראל. סניף ההפצה בירושלים מקבל, מאחסן ומספק תוצרת חלב. מגוון המוצרים רב וכולל כ-300 פריטים בכשרויות שונות, ביניהם מוצרי חלב ניגר, משקאות חלב, יופלה, גבינות צהובות, גבינות רכות, גבינות מלוחות, מעדני חלב, מוצרי אוליביה, מרגרינה מתוצרת שמן, סלטי שמיר ומיצים סחוטים (של סיידר הגליל). הפריטים מגיעים למרכז ההפצה ממחלבות שונות ברחבי הארץ:
מחלבת רחובות, מחלבת ירושלים, מחלבת אלון תבור, מחלבת תל-יוסף, מחלבת טנא-נגה, שמן תעשיות, טמפו, שמיר ומפעל אוליביה באור יהודה. המחלבות והמפעלים הנ"ל משמשים כספקים של סניף ההפצה. הסניף מפיץ את מוצרי החלב לכ- 600 נקודות ברחבי ירושלים, בבית שמש, במטה בנימין, בגוש עציון ובבקעת הירדן מפצאל בצפון ועד עין גדי בדרום. הסניף כולל מחלקות שונות: משאבי אנוש, הנהלת חשבונות, מחסן, מחלקים והנהלה. בסניף ההפצה מתרחשים מספר תהליכים: תשומות – ישנם מספר סוגי תשומות: תשומות מעובדות – קבלת תוצרת גמורה מהמחלבות ומהמפעלים השונים. תשומות מעבדות – כוח אדם הכולל: עובדי מרכז ההפצה ועובדים בעלי ידע טכנולוגי המקבלים את התוצרת ומכינים את ההזמנות, וכן המפיצים/ המחלקים שמפזרים את התוצרת בנקודות המכירה. העבודה נעשית בעזרת תשומות מאפשרות – משאיות קירור, מחסנים, מלגזות ומחשבים המספקים טכנולוגיה ממוחשבת של ניהול המלאי. המרה – עובדי המחסן מקבלים הזמנות ממוחשבות ללקוחות ממוקד המכירות באשקלון, ההזמנות מרוכזות על-פי קו חלוקה של כל מפיץ. תפקיד העובדים ללקט את התוצרת ולהניחה ליד חלון העמסה. המחלקים /מפיצים מגיעים בשעה קבועה לחלון העמסה הידוע מראש בו מונחת תוצרת ששייכת ללקוחותיו. תפקיד המחלק לבדוק כי הסחורה המוכנה מתאימה לטופס שבידו, לסדר את התוצרת לפי נוחיותו ולהעמיסה על המשאית. לוגיסטיקה יוצאת –  המשאית עוברת בדיקה של טמפרטורה לפני יציאתה ממחסן הקירור בדרך למכירה ולשרות הלקוח. כל מחלק משמש כמפיץ ומגיע ללקוחותיו לפי סדר קבוע מראש. הוא מספק להם את הזמנתם, גובה מהם תשלום ומקבל סחורה פגומה כחזרות.
כדי להבטיח את טיב השרות והתוצרת נהוגה במרכז ההפצה מערכת איכות: המערכת מבוססת על…