ניתוח השיר "אני רוצה גם" - פוליקר, מבחן בית (ציון 90)

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1540
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

יום ראשון 27 ינואר 2008
תיאוריה וסדר חברתי א- סוגיות נבחרות מבחן בית מועד א'.
בחרו את אחת השאלות הבאות. שאלה 1:
פוליקר, י. (1995) "אני רוצה גם". הילד שבך. תל אביב: NMC Music . נא דונו בסוגיות העולות משירו של יהודה פוליקר ע"י שימוש ב- 4
מתוך התיאורטיקנים הבאים:
א.      אווה אילוז. ב.       זיגמונד פרויד. ג.       קארל מארקס. ד.       מקס וובר.
ה.      ג'יאורג' זימל. ו.        האינטראקציה הסימבולית.  בשיר "אני רוצה גם" שהלחין יהודה פוליקר נתון האדם כבעל המון תשוקות והמון בקשות.
מצטייר אדם שמעוניין בהכל, ואת הכי טוב, ללא גבולות. "אני רוצה הכל הכי טוב, הכי הרבה"(פוליקר,1995). אדם שמשתוקק לעשות מה שחפץ בליבו ללא שום נזיפות של הזולת. אדם שמחפש את עצמו ומנסה להתאים את עצמו לחברה ולהעמיד את עצמו במרכז החברה. "אבל איפה אני, ואיפה כולם? איפה אני, איפה כל העולם? (פוליקר,1995).
בנוסף ישנם אזכורים בשיר על אירועים שהחברה המודרנית בת זמנינו עוברת על התרבות האנושית, על הדרך החומרית שבה מתנהלת החברה. בסוף השיר מראה על חוסר האונים בו שרוי המשורר על כך שהוא רוצה כל כך הרבה דברים עד שלא משיג שום דבר, הוא חסר ערך.
"מה אני יושב כאן סתם". בנוסף סגנון הכתיבה הוא כמעיין סגנון ילדותי כשם שילד מעוניין בהכל ללא פשרות-