ניתוח עסקי ופיתוח מערכות - עבודה קבוצתית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4181
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תוכן עניינים
  נושא                                                             עמוד תקציר מנהלים                                                  3
הצגת החברה – עץ מבנה                                     4
ניתוח PORTER                                                  5
ניתוח PEST                                                                          6
פילוח השוק                                                       7
ניתוח משאבים ושרשרת הערך                            8
ניתוח SWOT                                                      9
אסטרטגיה עסקית                                              10 מטריצת TOWS                                                  10 מודל בוסטון                                                      11
מערכת המידע                                                   12
ביבליוגרפיה                                                      13
נספח 1 – תחזית תזרים מזומנים                         14
נספח 2 – דו"ח התקדמות                                   19-15
תקציר מנהלים חברת   WizeNet חברת startup המתמחה באספקת קורסים ללימודי המחשב באמצעות האינטרנט.
מצ"ב בזאת דוח המציג ניתוח סביבת ענף לימודי המחשב בישראל ונתונים על החברה וזאת על מנת לאפשר לכם הנהלת הבנק להכיר את החברה ויכולותיה ולהגיע להחלטה באם להשקיע בה .
ענף לימודי המחשב וסביבת הארגון נותחו באמצעות המודלים PORTER ו- PEST. מניתוחים אלה ניתן לראות כי הענף רווי מוסדות חינוך המספקים לימודים בתחומי המחשב, קיימים מתחרים רבים בענף ותיקים וחדשים המספקים שירותים אלה ברמות איכות שונות. התחרות בענף גבוהה מאוד ומתועדת להתחזק בעתיד. חסמי הכניסה לענף לימודי המחשב בארץ נמוכים ואינם דורשים השקעה מרובה וזאת עקב התפתחות הטכנולוגיה והתנודות בענף ההי טק. מגוון האפשרויות המוצעות ללקוחות רב במיוחד מה שמשפיע על מחירי השוק וכח המיקוח של הלקוחות. עם זאת, לא נמצא אף מוסד המספק לימודים בתחום באמצעות האינטרנט.
בפילוח שוק אוכלוסיית היעד ניתן לראות כי עדיין קיימים נתחי שוק פוטנציאליים אשר אינם משויכים לאף מוסד חינוכי ללימודי המחשב וכאלה אשר אינם חשופים לענף כלל. לעומתם, נמצאו נתחי שוק גדולים במיוחד אשר נחשפו ללימודי המחשב ולעיסוק בו ומודעים לחשיבות בשימוש במחשב.
הוחלט בשלב ראשון, לפנות לאוכלוסייה החשופה לתחומי המחשב בכלל והאינטרנט בפרט, אליהם הפניה תהה קלה יותר, לאוכלוסייה זו אותרה תועלת מעשית מיידית. לאוכלוסיית היעד אשר אינה חשופה נפנה לאחר ביסוס החברה בענף.
בבחינת החברה ומשאביה נמצא כי החברה בעלת מספר יתרונות על פני המתחרים, המוצר הנו ייחודי ואינו מצריך השקעה גבוהה, החברה מעסיקה מספר מצומצם של עובדים מתמחים בתחומי המחשב העוסקים במגוון תחומים, מה שמאפשר צמצום עלויות וחסכון מקסימלי. החברה דוגלת בשיתוף העובדים בגיבוש תהליכים והחלטות. ניתוח SWOT איפשר לנתח את נקודות החוזק והחולשה של החברה לעומתם, הוצגו איומי הסביבה והזדמנויות הטמונים בה. באמצעות ניתוח זה ובשילוב מטריצת TOWS גובשה אסטרטגיה עסקית המתמקדת ביצירת יתרון תחרותי על פני המתחרים מתוך מכוונות לקוח. החברה תפעל לשיפור וייעול המוצר והשירות המוצעים ללקוחות החברה תוך לימוד מתמיד של הסביבה, צורכי ודרישות הלקוחות. במקביל בכדי להתמודד עם איומי הסביבה והמתחרים ולנצל הזדמנויות הועלו מספר הצעות לשיתופי פעולה.
לטובת השגת יעדים ומטרות אלה הוחלט להשקיע בשני סוגי מערכות מידע המאפשרות עיבוד נתונים שוטפים, ניתוחם והצגתם בפני עובדי המחלקות והנהלת החברה. מערכת עיבוד תנועות TPS המשמשת אחסון ועיבוד נתוני פעילות יומיים שוטפים ומערכת מידע להנהלה EIS המשמשת להצגת מידע משולב של כלל המערכות ומסייעת בקבלת החלטות ניהוליות ואסטרטגיות. כפי שמציג ד"ר פופר בספרו "על מנהלים כמנהיגים" (1994) ברור להנהלת החברה הצורך בלמידה מתמדת של הסביבה והשינויים בה, על מנת ליצור יתרון על המתחרים יש לצפות את העתיד לפניהם ולדעת להתמודד עם השינויים הדינמיים "לנוכח השינויים המהירים והתכופים, יגדל הצורך להבין את הסביבה המשתנה באופן דינמי כל כך; כלומר, יגדל הצורך בהבנה אסטרטגית. מנהלים יצטרכו לעסוק הרבה יותר בהבנת ההתמקדות של הארגונים בסביבה, בחיזוי תהליכים עתידיים, ביוזמה, בפעילות פרו אקטיבית".
 הנהלת חברת WizeNet צופה הצלחה במכירות ושיווק המוצר, ההשקעה בחברה תאפשר פתיחת ערוץ חדש ואיכותי ללימודי המחשב בארץ ובעולם ועלית מדרגה בשירותי הלימוד המוצעים ללקוחות הענף.