שחזור מחקר בנושא הבנת ילדים את השברים העשרוניים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3937
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

בעבודה שחזרנו מחקר שבוצע בארצות הברית בשנת 1991 שעסק בשאלה :כיצד ילדים מבינים את נושא השברים העשרוניים והקשר בינם לשברים הפשוטים?" העבודה כוללת: תיאור המחקר המקורי, רקע תיאורטי, הקשר הנושא לתוכנית הלימודים, תיעוד המחקר המשוחזר אשר בוצע על ארבעה ילדים בכיתות ו', ניתוח המחקרים, מסקנות, השוואה ביניהם, המלצות.
מספר המילים בעבודה: 3940 מספר עמודים:21
ציון העבודה:90 פסקה ראשונה מתוך העבודה:
המאמר "בין שברים פשוטים למספרים עשרוניים" הנכתב ע"י צבייה מרקוביץ' ויהודית ט.סאודר מתאר מחקר שבוצע ב-1991 בארצות הברית, לאחר שנבדקו 3 ספרי לימוד חדשים במתמטיקה. בספרים נמצא כי אין כמעט התעסקות בהפיכת שבר פשוט לעשרוני וההפך ובנוסף מחקרים קודמים שנערכו בתחום עסקו בהבנת השבר הפשוט  ובהבנת השבר העשרוני אך לא בהבנת הקשר ביניהם.
המחקר נערך בשתי כיתות ו' ברמה ממוצעת, מכל כיתה נבחרו 10 תלמידים ברמות שונות, הבחירה נעשתה על סמך מבחנים שבדקו הבנה של ערך המקום, שברים פשוטים ומספרים עשרוניים ועל סמך תצפיות שנערכו בכיתות ובדקו את הנכונות של התלמידים לשתף פעולה ולבטא את דרך חשיבתם.