השפעת התקשורת הלוויינית בעולם הערבי (ציון 95) מהיבטים פוליטיים, תרבוותיים, חברתיים ודתיים

מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2130
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

       תחילה, בכדי שניתן יהיה לעמוד על השפעות התקשורת הלווינית בעולם הערבי מבחינתה פוליטית, תרבותי חברתית ודתית נסביר מהי תקשורת לוויינית?
תקשורת לוויינית – אותם אמצעי תקשורת אשר מופעלים בטכנולוגיית הלוויין, כאשר טכנולוגיה זו מאפשרת שידור וקליטה של מסרים תקשורתיים, מבלי להזדקק למתווכים צמודי קרקע. ישנו לוויין שמרחף בחלל מעל אזור מסוים. ישנה תחנת שידור על הקרקע. תחנת השידור משדרת את המסרים אל הלוויין, אשר קולט ומשדר את אותם מסרים אל כל מי שיכול לקלוט אותם באמצעות צלחת הקליטה שברשותו. טכניקה זו גרמה לשני תהליכים מרכזיים בעולם:
ראשית,  תהליך של חציית גבולות בכל המובנים- החל מהגיאוגרפי ועד למובן הפסיכולוגי והתרבותי. שנית, תהליך הגלובליזציה הפיכת העולם לסוג של כפר גלובלי אחד אשר כל חלקיו מושפעים בו זמנית מאותן התופעות.       התקשורת הלוויינית מתפתחת במהירות החל משנות ה-90 נפתחות תחנות לויינייות, תופעה זו נראתה על גגות הבתים. כ"פטריות אחרי הגשם" צמחו על גגות במדינות ערב צלחות לוויין. מתחילים לחוש בשינויים המתרחשים כתוצאה מהתפתחות בתחום.  "סברת המשקיפים הייתה שצרכני התקשורת במדינות ערב חווים מהפכה בתרבות הפנאי ובתרבות הפוליטית. תכני הטלוויזיה הקודמים נדחקו הצידה. הטלויזיה הלויינית הערבית הציעה מגוון שידורי אקטואליה, סרטים ותוכניות בידור"(שביט,2003).      תחנת הלויין הראשונה שפילסה את דרכה בעולם הערבי נקראה  MBCמייסדיה היו שייחים הסעודים.
התחנה בבעלות סעודית והוקמה בלונדון כיוזמה פרטית. התחנה התמחתה בשידורי חדשות, בידור,