המענה המשפטי והמוסרי – פעולות ריסון למערכת העסקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2634
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תוכן העניינים:
המענה המשפטי והמוסרי – פעולות ריסון למערכת העסקית  3
כללי 3
ריסון חיצוני– הריסון הממשלתי 3
הריסון הממשלתי 3
מגבלות הריסון הממשלתי 4
ריסון פנימי– הריסון העצמי 5
הריסון הפנימי 5
הבעיות עליהן עונה הריסון הפנימי 7
קצת מעבר לריסון החיצוני והפנימי 8
הפן הטכנולוגי 8
מודעות וחינוך  8
סיכום  9
ביבליוגרפיה: 10 המענה המשפטי והמוסרי – פעולות ריסון למערכת העסקית כללי יחסי הגומלין בין חברות הסלולארי והאינטרנט לבין לקוחותיה – הילדים, מחייבים מנגנוני הגנה, התערבות שתשמור ותגן על הילד התמים מפני החברות הסלולאריות. יש צורך בהגנה על הילד כצרכן מפני פרסומים שקריים, מפני פיתיונות לצריכת מוצרים שאינם צריכים כלל, מפני צריכת זמן אוויר מוגברת בתחבולות, מפני סכנות פיזיות שהופכות אפשריות בעולם הטלפונים מהדור השלישי עם כוח האינטרנט, כמו הגנה מפדופילים, מהקרינה ומהתאגדויות עסקיות הפוגעות בצרכן בכלל ובילד בפרט.
ההתערבות, מנגנוני ההגנה, משפיעים על המערכת העסקית באמצעות שתי מערכות ריסון. חוקרי המוסר בעסקים מכירים בצורך של ריסון מבחוץ (ריסון ממשלתי המיושם באמצעות חקיקה, פיקוח, תיווך והטלת מיסים), אך סבורים שללא ריסון מבפנים (המבטא את ההכרה הפנימית של העסק במחויבותו לסביבתו) פעולות ריסון המדינה לא תשיג את מטרתה.
ריסון חיצוני– הריסון הממשלתי הריסון הממשלתי הריסון הממשלתי הינו ריסון חיצוני ע"י תחיקה ששומר על צעדי הפירמה לבל תסטה מדרך הישר. בין מטרותיו של הריסון להגן על הצרכן והגנה על הסביבה, כמו-כן, תפקידו לחזק את אמונם של כל הגורמים הפועלים בשוק – צרכנים, משקיעים וחברות מתחרות – בקיום סדרי שוק מתוקנים, ובאופן זה לפעול לתועלת כל הצדדים.
בארה"ב חוקק הקונגרס חוק המגן על פרטיות מקוונת של הילד, COPPA שמתפקידו להסדיר את איסוף המידע האישי מילדים מתחת לגיל 12. החוק מתייחס לבקרת ההורים והסכמתם עד כמה האינפורמציה הנאספת הולמת, לאבטחת המידע הנאסף, וניצול המידע הנאסף לצרכי העסקים. בניגוד לארה"ב, בישראל טרם חוקקו חוקים ייחודיים המגנים על פרטיות הילד בעידן הטכנולוגי של טלפון הדור השלישי ברשת האינטרנט. החוקים הקיימים מגבילים את זכויות הילדים בתור קטינים לפעול תחת חסותם של האפוטרופוסים שלהם.
בעקבות מחקרו האחרון של ארגון הבריאות העולמי שרת התקשורת, דליה איציק, הודיעה שתחייב את חברות הסלולארי להדפיס על הטלפונים הניידים אזהרה אודות הסיכונים והנזקים האפשריים שעשוי השימוש בהם לגרום לילדים.