ניתוח נתונים בעסקים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4204
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עניינים מבוא …3
פרק 1  – התפלגות כלל מדינות המדגם לפי סוג כלכלה -5 – 4
פרק 2  –  תוחלת חיים במדינות מתפתחות ותת מתפתחות 6
2 .1 התפלגות תוחלת החיים במדינות תת מתפתחות -…7
– 6
2 .2 התפלגות תוחלת החיים במדינות מתפתחות 8
– 7
2 .3 השוואה בין מדינות מתפתחות למדינות תת – מתפתחות לפי תוחלת החיים …9
2 .4  בדיקת הקשר בין תוחלת החיים לסוג הכלכלה –10 פרק 3 – שיעור התמותה במדינות מתפתחות ותת מתפתחות -…11
3 .1 התפלגות משותפת של סוג כלכלה לפי שיעור תמותה …11
3 .2 בדיקת הקשר בין תוחלת החיים לשיעור התמותה במדינות מתפתחות -…12
3 .3 בדיקת הקשר בין תוחלת החיים לשיעור התמותה במדינות תת מתפתחות …13
– 12
סיכום הדו"ח …14
נספחים –15-21
ביבליוגראפיה …22
מבוא
סטטיסטיקה היא המדע של קביעת ערכים מסוימים, המשקפים את הנטיות באוסף גדול של תצפיות או מדידות היא מתארת מצב מסויםנתון, ועוזרת לנו לקבל תמונה נאמנה של המצב הנבדק. סוג זה של סטטיסטיקה נקרא סטטיסטיקה תיאורית   .(Descriptive Statistics) סטטיסטיקה היא המדע המיועד לאפשר הסקת מסקנות מנתונים הניתנים לכימות, היא ככלי המיועד לאפשר הסקה ופירוש על סמך הנתונים אשר בידינו. סוג זה של סטטיסטיקה נקרא סטטיסטיקה הסקתית (Inferential Statistics). בדו"ח זה נשתמש בכלי הסטטיסטיקה התיאורית על מנת לנתח ולפרש את נתוני כלכלות העולם, לבחון את התפלגות האוכלוסייה לפי סוג הכלכלה ומכאן להסיק מסקנות על ההבדלים בתוחלת החיים במדינות אותן בחרנו לנתח, מדינות מתפתחות ומדינות תת מתפתחות. מטרת הדו"ח הוא לגלות מגמות שונות בתוחלת החיים ובשיעור התמותה במדינות הנחקרות ולבדוק האם קיים קשר בין סוג הכלכלה לתוחלת החיים.
הפרק נפתח בתצוגת התפלגות של כלכלות העולם לצורך השוואה בין הכלכלות השונות, במטרה לקבל תמונה ממוקדת יותר השתמשנו בדיאגראמת מעגל ע"מ להמחיש את הנתונים שהתקבלו מסוגי הכלכלות השונות.
בהמשך, לשם העמקת ההשוואה, מושוות אוכלוסיית המדינות המתפתחות ותת מתפתחות אותן בחרנו לנתח על פי תוחלת החיים המומחש באמצעות לוח חד ממדי, היסטוגרמה וחישובי מדדי מרכז ופיזור.
כמו כן, דו"ח זה מציג השוואה בין תוחלת החיים ושיעורי התמותה במדינות תת מתפתחות לעומת מדינות מתפתחות, השוואה זו נעשתה ע"י שימוש בלוחות דו ממדיים המומחשים ע"י תצוגת מקלות.
ניתוח הלוחות הדו –ממדים נעשה במטרה לבחון מגמות מסתמנות לקשרים בין תוחלת החיים לסוג הכלכלה, ולאחר מכן חושבו משתנים אלו באמצעות מבחן חי בריבוע והוסקו מסקנות לגבי קיום הקשר בין המשתנים.
בהמשך, נבחן את הקשר בין תוחלת החיים לשיעורי התמותה בכלכלות הנבחרות באמצעות מבחן פירסון לבדיקת השערות.