דיני נזיקין - מטרדים

תקציר העבודה

דיני נזיקין, תשס"ח תרגיל מספר 3–מטרדים מטרדים אדון בשתי עילות מטרד עיקריות-מטרד היחיד,הנוגע למר ירחי וכן לנוגה,כתושבת העיר בקעת הירח,ומטרד לציבורהנוגע לפעילות עמותת "נמאס מהזיהום"(להלן:העמותה).
הנתבע בשני סוגי המטרדים הינו מפעל "אבק כוכבים"(להלן:המפעל) יש לציין כי אותו המעשה של המפעל יכול לענות על ההגדרה של שני המטרדים גם יחד. עוולת מטרד לציבור-על הציבור להוכיח כי מתקיים יסוד הנזק. א.           יסודות העוולה             1) מעשה שאינו כדין,מחדל מחובה משפטית-האם ישנו הצדק בדין                 לסכנה שמקים המפעל.אם רמת המזהמים שמפיץ המפעל לאוויר                 גבוהה מהקבוע בתקנות,יסוד זה מתקיים.באם היא עומדת                 ברמה הנדרשת,אין מדובר במעשה שאינו כדין.
                       2) סכנה לציבור או פגיעה בזכות-מבחן יצירת הסכנה ולא התוצאה                            הסופית.על נוגה להוכיח שישנה סכנה לבריאות הציבור                               ונוחותו.דרוש את אפשרות פגיעתו של אדם מפיזור החלקיקים                            ופגיעתו של האדם אשר ייכנס לנחל שבאזור,למרות שטרם ארע מקרה                            שכזה.עסקינן בבחינת Quia timet.מחד,מדובר בנחל אשר בפועל                            אין אדם הרוחץ בו.מאידך,האם עלינו להמתין עד אשר תתקיים                           פגיעתו הרעה של הזיהום ורק אז תתקיים זכות תביעה?                        3) של הציבור-מדובר במספר בלתי מוגדר של ציבור נחשף,המתגוררים                            בעיר והעוברים או המטיילים באזור המפעל,הרי מדובר באזור ובנחל                            ציבורי-לא עולה דרישה לזיקה למקרקעין,מחד,עומד מכשול בפני                            הציבור משימוש במחצבים ציבוריים.מאידך,מטרת פעילותו של                            המפעל היא לטובת ציבור כולו.
ב.            הזכות לתבוע –            1) היועמ"ש-הזכאים לתבוע הינם במקרה דנן באים לידי התנגשות                טובת האזרחים וטובת הציבור,על הפתרון להגיע עפ"י הדין                המהותי,ע"י היועמ"ש או בא כוחו כנציגי הציבור בכללותו.            2) אדם פרטי-כדי שתקום לתושבי בקעת הירח,העמותה,זכות                תביעה בגין מטרד לציבור,עליהם להוכיח נזק ממוני-אובדן ערך                הנכסים הקיימים בבעלותם,עלויות הטיפולים הרפואיים שננקטו עקב               (231 מילים)