משפט מנהלי - עילות התערבות

תקציר העבודה

משפט  מנהלי, תשס"ח תרגיל מס'
3 – עילות התערבות
1 .מנהלת הכנרת עסקינן ברשות מנהלית אשר בעת הפעלת שיקול דעתה מחויב שיהא תוך הימנעות משיקולים זרים,בלתי סבירים ושימוש בהוגנות,הגינות ותום-לב על-מנת שהחלטתה תישאר על כנה ולא תבוטל.
ההחלטה א)חוקיות וסבירות בהחלטה חברו להם שיקולים שונים:שיקולים סבירים לעניין מצוקת כוח האדם,הזיהום האקולוגי והגיאולוגי ושיקולים בלתי סבירים לעניין חברותו של ראש המנהלת בקיבוץ, כמעט ולא עולה ספק כי מדובר בשיקול זר. נבחן את סבירות ההחלטה בעין אובייקטיבית-עילת ביקורת.
מחד,ייתכן כי הזיקה בין סכסוכו של ראש המנהלת לבין ההחלטה איננה ועומדת. מאידך,אלו שיקולים שאינם עניינים לפי מבחן זה.
סיווג  השיקולים עפ"י מבחני הפסיקה-השפעה ממשית של השיקול הפסול על מעשה הרשות. באם הפרסום בעיתונות נכון,אין מדובר בשיקול ראוי לטובת פעולת אכיפת החוק-שק"ד מוטעה ולא סבירהנסמך על מספר נתונים שאינם בעלי זיקה ישירה לעניין,במיוחד כשעסקינן במתן קנסות.    ב)מידתיות על-מנת שההחלטה שנתקבלה לא תפסל,עליה לעמוד במבחן המשולששל המידתיות:
1.התאמה בין המטרה (טיפול בפריצות בחוק) לאמצעי (קנסות)-מחד,ייתכן כי ייעודו         של הקנס הינו טיפול בפגעים שנוצרו.מאידך,ניתן לפעול בדרך שונה על-מנת לא     לפגוע בקניינם של המפעילים.
2 .אמצעי הפוגע פחות-מדובר בפגיעה בפרט (זכות הקניין או חופש העיסוק),יש     לבצע הקפדה יתרה על האמצעי הנבחר.ניתן לאמץ אמצעים אחרים     אשר פגיעתם פחותה-הדרכות למפעילי החוף ופיקוח יתר.
(סה"כ: 800 מילים)