פסיכולוגיה התפתחותית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה התפתחותית: מינקות להתבגרות |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 1184 |
תקציר העבודה
כל העבודות בציונים של 90 ומעלה!!! מטלת מנחה – 12
שאלה 1:
תינוקות נולדים עם מס' מערכות שכוללות בתוכן התנהגויות שונות כגון סוגי תפיסות(עומק, מרחק..), סוגים שונים של תגובות כמו רפלקסים ומערכות חישה(שמיעה, ראייה, טעם..).
שנולד התינוק הוא מגיע עם אותן המערכות אך בצורה מוגבלת מצד אחד, ומצד שני אותן המערכות "המוגבלות" מובילות אותו לרכוש יכולות טובים יותר בדברים החשובים לו.
לדוגמא, שתינוק נולד הוא נולד עם יכולת מסוימת של שמיעה. אותה יכולת מוגבלת בצורה מסוימת, מפני שהוא מוגבל ביכולת הקוגנטיבית שלו לקלוט כמות גדולה של מידע בעזרת השמיעה. לכן הוא "מסנן" לעצמו את הדברים החשובים לו לשמוע, שהם ברובם דברים שקשורים ליכולת שלו לשרוד. לדוגמא, תינוק שנולד שומע המון צלילים וקולות חדשים סביבו. הוא אינו מסוגל לשמוע ולהבין את כולם, לכן הוא שומע בבירור יתר ו"בהעדפה" קולות אנושיים סביבו ובעיקר את קול המטפל/ת שלו. כך הוא "מנצל" את המגבלה שלו בשמיעה והופך אותה ליתרון בכך שהוא משתמש בה כדי לשמוע ולהבין קול אנושי טוב יותר ובנוסף ע"י כך עם הזמן לחדד ולחזק את שמיעתו לדברים אחרים שסביבו.
שאלה 2:
חלק א':
שלב סנסורי-מוטורי: שלב שעל פי פיאז'ה מתפרש…
ללא ביבליוגרפיה