עבודה בנושא ניהול התפעול

תקציר העבודה

ניהול שרשרת אספקה היא גישה יחסית חדשה שבה נוקטים ארגונים שהבינו שניהול נכון ופיקוח על שרשרת אספקה יוביל לאופטימיזציה משולבת של כל החוליות בשרשרת ותגרום להעלאת הרווחיות ומיצוב בשוק מול המתחרים.
עבודה זו תבחן את התנהלותן של שלוש חברות  IBM,COMPAQו- HP המתלבטות האם להמשיך לייצר בתוך הארגון או לתת לספקים לייצר את החלקים השונים שלו מוצריהם.
האתגר לארגון בבניית אסטרטגיה נכונה של שרשרת אספקה הוא להגיע לסינרגיה עם האסטרטגיה הכוללת של החברה, על ידי מיקום שרשרת האספקה בצורה נכונה על הסקאלה בין יכולת תפעולית לבין יכולת תגובות מהירות לדרישות הלקוח.
כל ארגון או מפעל תעשייתי נזקק  לרכישות מוצרים, חלקים או חומרי גלם מגורמים חיצוניים. מקובל להעריך את עלות הרכישות האלו בין 35% ל- 70% מסך כל הוצאות היצור. נבחן את נושא ניהול חומרים הכולל בתוכו את סקטורי הרכש, אחסון החומרים, יצור, אריזה, הובלה והפצה, כמו כן שימוש במערכות מידע המתאימות והמתואמות בכול המחלקות. כארגון עלינו לפעול ולהתאים בצורה חכמה את סוג הספק לדרישות שלנו ממנו ומהמוצר, לדעת להכיר ביתרונותיו של כול סוג ולהשקיע בעבודה ובשיתוף הפעולה איתו- עבודה זו בחנה לעומק את כל נושא בחירת וניהול ספקים.
שיתוף המידע שבתוך הארגון עם כל החוליות בשרשרת האספקה חשוב מאוד ומאפשר לכל חוליה לראות מעבר למידע שברשותה, השיתוף מאפשר תגובה מהירה ויעילה לשוק דינאמי משתנה.
עבודה זו תבחן את כל הנושאים שהובאו מעלה דרך נקודת מבטן של החברות IBM,COMPAQ ו- HP ובסופה נציג את המלצותינו לארגונים.
תוכן עניינים
תקציר מנהלים —
3
מבוא
-…
4
1 . חשיבות אסטרטגית של שרשרת האספקה 5
2 . החלטות בנושא ייצור או רכש . 7-6
3 . שיקולים לגבי ספקים –..
10-8
4 . שיקולים בבחירת ספקים -. 12-11
5. מערכת ניהול איכות במסגרת שרשרת האספקה – 13
שלבי יישום ISO9000
14
שלבי בניית מערכת ניהול איכות כוללת -. 15
סיכום -..
16
ביבליוגרפיה
17