פרוייקט גמר בשיווק - טבעול

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 8713
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

הפרויקט עוסק בתיאור קו מוצרים חדש של חברת "טבעול".
מוצרי טבעול משמשים כמנות עיקריות וחטיפים מבוססי חלבון צמחי וירקות. המוצרים מיוצרים ממרכיבים טבעיים ומכלים את כל אבות המזון,הסיבים התזונתיים,ויטמינים ומינרלים.
לאחרונה רשמה החברה פטנט על פיתוח שיטת עיבוד חדשנית שמחקה באופן מושלם את הטעם של נתחי בשר ועוף אמיתיים.
בפרוייקט עסקתי בנושאים הבאים:
תיאור הסביבה הארגונית-מתחרים בענף ובתחום מודל P.E.S.T לתאור הסביבה החיצונית בה פועלת החברה.הניתוח בודק את ההשפעה של כל אחת מסביבות הארגון על החברה.
מודל S.W.O.T-  כולל ניתוח של הסביבה החיצונית ואת הניתוח הסביבה הפנימית של החברה.
מודל פורטר משמש לקביעת רמת התחרות והאטרקטיביות בענף.
מודל אנסוף עוסק בתחום הצמיחה המוגברת של עסקי החברה.
וכמובן תמהיל שיווק כגון המלצות בתחום המוצר,המחיר,המקום,התקשורת השיווקית (P4) אציין גם כי לפרוייקט ניתן ציון 100 פרק 1 -מבוא
הפרויקט המתואר בדפים אלו מבוצע במפעל "טבעול", "טבעול" נוסדה ב-1985 ע"י אנשי קיבוץ לוחמי הגטאות.
החברה משתייכת לקבוצת "טבעול 1993 בע"מ",הכוללת ארבע חברות בת:
טבעול עוף טוב הוד לבן סלטי צבר טבעול מתמחה בייצור מוצרי מזון דמוי בשר, ארוחות מוכנות חטיפים מבוססי חלבון צמחי, ירקות ומרכיבים נוספים.
כל מוצרי טבעול עשויים ממרכיבים טבעיים ומכילים את כל אבות המזון,הסיבים התזונתיים, וויטמינים ומינרלים. מוצרי טבעול משמשים כמנות עיקריות וחטיפים מבוססי חלבון צמחי וירקות. טבעול פונה למבוגרים ולילדים, ולכל המעוניינים להפחית את צריכת הבשר השבועית או נמנעים מאכילת בשר. בכך, טבעול משתלבת במגמה העולמית של מעבר למזון בריא יותר, מופחת שומן וכולסטרול, תוך הדגשת החשיבות של טעמים מיוחדים, והכנה ידידותית, מהירה ונוחה.
מוצרי טבעול מיוצרים מחומרי הגלם האיכותיים ביותר. הם עוברים מבדקים קפדניים, ויוצאים לשוק רק כשהם מגיעים לציון האיכות והטעם הגבוהים ביותר. מתקני הייצור המתקדמים של טבעול זכו לתקן ISO 9002  ולתקן האיכות GMP. טבעול מפעילה מעבדת מחקר ופיתוח חדשנית, הנמצאת בקיבוץ לוחמי הגטאות ומשקיעה מידי שנה 4% ממחזור ההכנסות במו"פ. מדעני טבעול פיתחו במהלך השנים למעלה ממאה מוצרים ורשמו 8 פטנטים עולמיים בתחום המזון.
לאחרונה רשמה החברה פטנט על פיתוח שיטת עיבוד חדשנית ומהפכנית לחלבון סיבי מהצומח.
(FVP-FIBROUS VEGETABLE PROTEIN) שיטת עיבוד זו מאפשרת לייצר מוצר מהפכני, בעל מרקם סיבי מיוחד, אשר מחכה באופן מושלם את הטעם של נתחי בשר ועוף אמיתיים.
ענף המזון מאופיין במגמות צרכניות חדשות המשפיעות עליו כגון: שינויים בסגנון החיים, בדפוסי הקניה והצריכה, התפתחות טכנולוגית והתגברות התחרותיות.
הצרכן של היום מודע יותר לבריאותו, מתוחכם ובררן בטעמים. ולכן טבעול שמה דגש על 3 תחומים:
הנאה ידידותיות למשתמש ובריאות.
הצרכן יאמץ סגנון חיים מהיר וקצבי ויצפה מהמזון שלו להיות מהיר וקל להכנה. הצרכנים ירצו מזון בריא וטעים אשר יכיל את כל אבות המזון.
בנוסף חווית האכילה התפתחה עם השנים להנאה בפני עצמה שבה משתתפים כל החושים, ומכאן החשיבות הגדולה של פיתוח טעמים חדשים ומגוונים ומזון אסתטי ומגרה.
עם השנים,טבעול זכתה להצלחה גדולה בארץ ובעולם.כיום חברת טבעול משווקת בהצלחה מוצרים תחת שם המותג של רשתות מובילות בחו"ל, ונחשבת כספקית מובילה של מוצרים דמויי בשר למפעלי מזון פרטיים בעיקר באירופה.
אציין כי חלק נכבד מהמכירות של חברת טבעול הוא מייצוא למדינות: אנגליה, הולנד, צרפת, בלגיה, שבדיה, איטליה וגרמניה תחת שם המותג "garden gourmet". יתרה מזאת במהלך 2007 השיקה החברה מפעל חדש בצ'כיה ולאחרונה אף נרכשה חברת שיווק בשבדיה.
בישראל המתחרים אשר מציעים מוצרים דומים ובטווח מחירים דומה כגון:
1.       "זוגלובק": הנה חברה שמייצרת במשך יותר מ- 60 שנה מגוון מוצרי ומעדני בשר, מוצרי מאפה ומוצרים צמחיים במגוון טעמים. "זוגלובק" התחיל כמפעל משפחתי בנהריה והפך לתשלובת מזון  שמוצריה נמכרים ברחבי הארץ והעולם. המפעל מייצר מגוון מוצרים כגון: בשר ונקניק – פסטרמה והודו עוף או בקר, מוצרים להכנה על "האש" – שיפודים, המבורגר וקבב מתובלים וסטייקים עסיסיים, מוצרי מאפה – מלאווח, בורקס, ג'חנון ובצק עלים ומוצרי טבע- שניצלים, קציצות ונקניקיות צמחיות על בסיס טופו וסויה.
"סנפרוסט": החברה נוסדה בשנת 1970, ע"י קבוצת משקיעים אמריקנית אשר ביקשה לנצל-