מימון וקבלת החלטות

תקציר העבודה

מטלה 1
סעיף א- ייעוץ והכוונה למועצת המנהלים .
5-7
סעיף ב- ניתוח סיכונים ודרכי התמודדות 8-10 מטלה 2
השפעת מרכיבי המימון השונים על מבנה ההון 11-15
מבוא
חברת Derwentside נוסדה בשנת 1968 בידי ג'ון סמית'. הוא התחיל בחנות קטנה המתמחה בצמחים לעציצים.   החנות, אשר הייתה ממוקמת באופן מיטבי בקרבת הרחוב הראשי בחוף הדרומי של בריטניה, צברה מוניטין טוב כספקית של פרחים וצמחים זולים, אותם ג'ון השיג משני מקורות עיקריים: א) שטח אדמה נוסף הממוקם ליד האזור בו הוא סחר ושם גידל צמחים מזריעה; ו- ב) חממה מקומית ממנה רכש בקביעות את עודפי הצמחים שלא נרכשו בידי הקמעונאיים הגדולים.  Derwentside החלה להתרחב על-ידי הוספת פריטים נלווים למגוון המוצרים, כגון כלי גינון, חומרי דישון, עציצים וציוד השקיה.
עד שנת 1995 השיגה חברת Derwentside התרחבות מרשימה באמצעות רכישת אתרים הרוסים, תוך שהיא מקבלת היתרי תכנון מתאימים בכל אחד מן האתרים. כאן עלתה הבעיה, האם לקחת את הפרויקט או לא. האם העסקה אכן משתלמת ותביא לנו רווחים בעתיד או לא? מהם הסיכונים הצפויים לנו וכיצד אנו מתמודדים איתם.
במטלה יוצג הניתוח של החברה, גם מבחינה פיננסית – כיצד החברה מתנהלת ומממנת את עצמה, וגם מבחינה לא פיננסית – כיצד החברה מתנהלת מבחינה תפעולית, כיצד כל זה מתקשר ביחד ומשפיע על הרווחיות של החברה.
החברה נתקלת בקשיים, ונקודות התורפה שלה נחשפות, עם זאת יתבצע ניסיון לשיקום החברה ולשינוי המדיניות שלה, הן לטובת שיפור ברווחיות והן לטובת שיפור השירות, אשר גם הוא בעקיפין תורם לרווחיות.
                                             מטלה 1: סעיף א ייעוץ והכוונה למועצת המנהלים בנושא: האם להמשיך ביוזמה החדשה או לא?
על סמך הנתונים המוצגים בחקר המקרה על החברה לקבל ייעוץ מסוג כזה שיכלול בתוכו חישוב של ה- NPV.