עקרונות בהתנהגות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1190

תקציר העבודה

תרגיל מס' 1
שם הקורס: עקרונות בהתנהגות                  יום ה' 11:00-
1 2:30.
תאריך הגשה:
11/12/08.
            חלק א' שאלה 1
עקרון ההפחתה- לפי עקרון זה, אנו נוטים להמעיט בחשיבותה של סיבה אפשרית להתנהגות או תופעה כאשר קיימות סיבות אפשריות נוספות. ריבוי סיבות אפשריות יוצר בלבול ומערער את הביטחון כלומר, ברגע שאנו נתקלים ביותר מסיבה אחת הביטחון שלנו הולך ויורד.
"קפץ? הוקפץ?
לא בדיוק ברור. למען האמת אין לי שום כוונה להפנות אצבע מאשימה, אבל יש לי הרגשה שלליצן שנענע את המוט של פלאפל היה חלק נכבד בתעלול. מצד שני, חברים, אנחנו לא מייחסים לה חשיבות מכרעת במדינה הזאת, אז בואו לא ניתן לאמת להרוס לנו את המופע הזה".
בקטע הנ"ל בא לידי ביטוי עקרון ההפחתה מהסיבה שקיימות כמה סיבות אפשריות לקפיצתו של החתול פלאפל והכותב של הקטע אינו בטוח מהי הסיבה האמיתית. מצד אחד חושב כי החתול אכן קפץ אך מצד שני, טוען כי הליצן שנענע את המוט תרם לכך שהחתול יקפוץ.  עקרון ההגברה- עקרון זה מתייחס למצבים כאשר קיימים 2 גורמים אפשריים להתנהגות או לתופעה מסוימת, האחד מעכב (מקשה על תופעת ההתנהגות, אמור למנוע את התוצאה) והשני מזרז (מקל על תופעת ההתנהגות, אמור לגרום לה להתרחש). במקרה זה אנו נוטים לתת משקל יתר לגורם המזרז כי התופעה מתרחשת למרות הגורם המעכב.
"אף שסביר להניח שמעולם לא שמעתם על המופע הזה, הוא מגיע אלינו לאחר סיבובי הופעות בהודו, ארה"ב, יפן, מכסיקו, סין ואירופה… ולמרות מה שניתן היה אולי לחשוב, כמה מאות ישראלים החליטו שהסיום המושלם לחג הוא תחרות חתולים, אז כנראה שבכל זאת מדובר על מופע מוצלח…" …
ללא ביבליוגרפיה