סמינריון בנושא: עבודה מהבית, מאפייניה וההבדלים בינה לבין עבודה מהמשרד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7177
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
-…  3
נושא המחקר ומטרתו .  4
סקירה ספרותית  -.
 5-17
הצגת המחקר –.
 18-19
ממצאים ..
 20-22
דיון -…
 23-24
סיכום ומסקנות -..
 
5 ביבליוגרפיה  —
 26-29
נספח –
30-31
מבוא
מי מאיתנו לא היה מעדיף לעבוד מהבית? באופן עצמאי או כשכיר? להתעורר בבוקר בשעה נוחה, לשתות קפה, אולי לקרוא כותרת או שתיים מהעיתון ואז לפנות אל המשרד הפינתי או לחדר העבודה בבוקסר וגופיה ולהתחיל לעבוד. נשמע מדהים. אך כמו בכל דבר, גם בעבודה מהבית ישנם יתרונות, חסרונות ומאפיינים שונים שאינם מתאימים לכולנו. אני עובד מהבית. אני עובד באמצעות המחשב שלי לפחות 90% משעות העבודה וגם זמן לא מבוטל באמצעות מכשיר הטלפון הנייד. אני מאוד מרוצה מסגנון העבודה שלי. אני מרגיש כי הוא מאפשר לי להחליט מתי נוח ונכון עבורי לעבוד ואני מאמין כי אם היו לי ילדים, הייתי יכול להיות שם יותר, לטפל לחנך ולקחת חלק גדול יותר בחיי המשפחה שלי. או כך לפחות אני מקווה להאמין.
יחד עם זאת, אני חש שאני מפספס דברים, מכורח העובדה שאני לא עובד מתוך משרדי הארגון. אני לא חלק מהחבר'ה בעבודה, אני אוכל לרוב לבד מול המחשב ולא שותף לרכילות ולעניינים המשרדיים. לטוב ולרע. בעבודה הנוכחית, אני מקווה לחקור לעומק את תופעת העבודה מהבית, אשר מתאפשרת לנו תודות לאמצעים הטכנולוגים המשופרים והמהירים שיש כיום. אני מקווה להבין יותר טוב מה מאפייני העבודה ומהם היתרונות והחסרונות שלסגנון עבודה זה מול סגנון העבודה הקונבנציונאלי יותר. ומייחל לספק לכל המתלבטים בין סגנונות העבודה, דעה מפוכחת יותר אשר תאפשר להם מבט של 360 מעלות על היתרונות והחסרונות. נושא המחקר ומטרתו נושא המחקר הינו מאפייני העבודה מהבית כאשר היא מתבצעת באמצעות מחשב ובחינת מרכיביה לעומת עבודה אשר מתבצעת ממשרדי הארגון בפן החברתי והמשפחתי.
העבודה מתמקדת בסקירה של מאפייני סגנון העבודה הנ"ל וחוקרת באמצעות שאלונים מהם ההבדלים החברתיים והמשפחתיים אשר חשים העובדים מהבית לעומת העובדים ממשרדי הארגון. מטרת המחקר הינה ללמוד אודות סגנון העבודה החדש ולספק ראייה רחבה, מפוכחת ואובייקטיבית אודותיו. סקירה ספרותית מי מאיתנו לא מייחל פעמים רבות, בעיקר בעת נסיעה איטית לעבודה או ביום בו הילדים חולים, שהיה יכול לעבוד מהבית? הפנטזיה שביקיצה המאוחרת, בבוקר נטול הפקקים, בשתיית הקפה בפיג'מה ומפגש עם הילדים בצהריים מוכרת כמעט לכולנו.
אך אל לנו לטעות. עבודה מהבית טומנת בחובה יתרונות רבים לצד חסרונות.
רובנו מכירים ועובדים  בצורת העבודה המסורתית והמקובלת בה אנו מגיעים בבוקר למקום העבודה הקבוע שלנו יחד עם עמיתינו, שותפינו ומנהלנו בשעה מוגדרת מראש.
אנו עובדים במבנה מסוים, מרכזי בו נמצאים רוב עובדי הארגון, יש לנו מקום ישיבה מוגדר ומסגרת זמן קבועה יחסית להפסקת צהרים. אנו עובדים פנים מול פנים עם חברים לעבודה, משתפים ומתייעצים.  בשנים האחרונות, מסגרת העבודה הידועה והמוכרת לנו משתנה. שינוי זה נגרם בעקבות שינויים המתרחשים כבר שנים ארוכות בשוק העבודה ומוצאים ביטוי בשינוי סגנון העבודה שלנו.  בעקבות שינויים אלו אנו נחשפים גם למחקרים רבים ומושגים חדשים אשר מתהווים בתחום העבודה בעולם כולו…