חובת הגילוי הנאות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4360
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

העבודה דנה ב"עקרון הגילוי הנאות" של חברות ציבוריות בשוק ההון, היסטוריית התפתחות עקרון הגילוי הנאות , מאפייני הגילוי והיקפיו.
איכות תיפקודו של שוק ההון נמדדת במונחים של יעילות. יעלות מבוססת על מפגש חופשי בין קונים מרצון למוכרים מרצון,  מפגש כזה גורם להקצאה יעילה של המקורות במשק והוא תנאי הכרחי לצמיחה בטווח הארוך.
במישור היעילות, נקודת המוצא היא כי נייר הערך של תאגיד מגלם הבטחה לתשואה עתידית התלויה, בין היתר, בביצועי התאגיד. הסיכויים והסיכונים הכרוכים בהשקעה בכל תאגיד הינם שונים ונגזרים, בין היתר, מתחום הפעילות של התאגיד, מנכסיו ומיכולתיו. על מנת להשיג יעילות בשוק צריך להתקיים מתאם בין ההשקעות ובין התשואות. ללא מדע אין אפשרות להבחין בין השקעה אחת ובין משנתה. מחסור במידע פוגע היעילות השוק ובאיכות המוצרים שבו, ועלול להוביל להתנוונות מוחלטת של השוק.
בכדי למנוע מחסור במידע, ומכח הצורך להגן על המשקיעים נעשה שימוש באמצעי רגולציה שונים, שביסודם עומדות חובות הגילוי הנאות. חובות הגילוי הנאות מחייבות תאגידים לפרסם מידע לציבור הן בעת הצעת ניירות הערך לציבור והן במהלך המסחר בניירות הערך. בעבודה זו נדון  בדיני הגילוי הנאות מטרותיו היקפיו ומאפייניו. תוכן עניינים
מבוא ..2
גישות להסדרת הפעילות בשוק ההון ..3
דיני הגילוי הנאות –..4
מטרות הגילוי …7
מאפייני הגילוי ..7
היקף הגילוי -9
עקרון המהותיות –…11
גילוי בנושאים חברתיים וסביבתיים 12
סיכום –..14
רשימת ביליוגרפיה –15