עבודה אישית בעקרונות השיווק - קיבלתי A-

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2873
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

בית הספר למינהל עסקים מטלה אישית במודול:
עקרונות השיווק
2 051
Marketing fundamentals – 4MK029
חברת "דש" קופות גמל בע"מ ‏שבט תשס"ח‏                                                                                                                                                             ינואר 08
  תקציר מנהלים תקציר מנהלים עבודה זו בחנה את התוכנית השיווקית של חברת "דש ניהול קופות גמל" בע"מ. חברת דש מנהלת קופות גמל, קרנות השתלמות וקופות מרכזיות לפיצויים (מוצרים הוניים בלבד).
העבודה בוצעה ע"י ניתוח מודלים ע"מ שנוכל לבחון את האסטרטגיה השיווקית של החברה.
העבודה הראתה את יכולת ההשפעה של הסביבה החיצונית כגון:
המצב בשוק ההון, המצב החברתי, איך הפוליטיקה ואיך הטכנולוגיה השפיעו על החברה. כמו כן, ראינו שהסביבה של החברה עצמה יכולה להשפיע על תוכנית השיווק.
בנוסף, החברה ניתחה את עצמה מבחינת נקודות חוזק, חולשה הזדמנויות ואיומים.
בעבודה ראינו שלחברה אין חקר שוק, דבר שלפי דעתי, היא מפסידה את ההזדמנות למצוא קבוצת לקוחות חדשה שאפשר ע"י שיווק נכון (תמהיל שיווק) לצרף אותה לחברה.
ניתן לראות שהחברה שינתה את תמהיל השיווק שלה בעקבות דו"ח בכר אשר גרם לבנקים להפסיק למכור את הקופות גמל שלהן, ולכן המגזר העסקי פחת וחברת דש נאלצה להתמודד עם המגזר הפרטי, מה שדרש יותר משאבים ע"מ לשווק את עצמם בצורה חזקה ושמירת הלקוחות הקיימים כיוון שהתחרות גדלה ובנוסף להגדיל את כמות הלקוחות בחברה, כיוון שהשוק גדל.
חברת דש ייחסה חשיבות גדולה בעניין מתן השירות ושימור הלקוחות שלה, כיוון שהיא רצתה להמשיך להיות עם התוצאות הכי גבוהות בקרב המתחרים שלה.
תוכן עניינים
מבוא .4
ניתוח מאקרו סביבה- P.E.S.T –5
ניתוח מיקרו  עפ"י פורטר ..6
ניתוח   S.W.O.T –…7
אסטרטגיה שיווקית   M.S.T.P -…8
ניתוח תמהיל השיווק -…9
סיכום 11
רשימה ביבליוגראפית -..11
נספחים –..12
נספח א'- דירוג קופות הגמל הגדולות מתחילת שנת
2 007 …12
נספח ב'- השוואת תשואות בקרני השתלמות מול המתחרים 13
נספח ג'- השוואת תשואות בקופות גמל מול המתחרים -..14
מבוא
מטרת העבודה היא להראות ולבחון את התוכנית השיווקית של חברת דש. השאלה המרכזית שנשאלת היא, האם התוכנית השיווקית של החברה עומדת במבחן המציאות, לאור מסקנות ועדת בכר?
ע"מ שנוכל לענות על השאלה, ננתח איך הסביבה החיצונית משפיעה על החברה בפן הכלכלי, הפוליטי, הטכנולוגי והחברתי, וכן הסביבה הפנימית בפן של המתחרים, הלקוחות, המוצרים ותצורת השיווק.
כמו כן, אנו ננתח את החברה עצמה ונגלה את נקודות החוזק והחולשה שלה, מה היא עושה ע"מ לגבור על האיומים שלה ואיך היא מנצלת הזדמנויות.
ולבסוף אנו נראה איך החברה רואה את שוק הצרכנים שלה, באיזו שיטת שיווק היא נוקטת, איך היא גורמת למיצוב טוב אצל לקוחות ואיך היא מבדלת את עצמה משאר החברות המתחרות?
אנו נראה את צינור השיווק שבה החברה נוקטת כלפי השוק שבו היא בחרה לשווק את מוצריה.
באיזה אופן החברה בחרה לשווק את מוצריה והאם היא נותנת מענה לכל הצרכנים שלה?
בדו"ח ישנם מקורות מהחברה אשר מעידים את השקפת העולם של החברה על מתן המענה השיווקי בעקבות השינוי המהותי לאחר מסקנות ועדת בכר. מה ועדת בכר שינתה בחברה, איך החברה פעלה בהתאם ואיך הם מתמודדים עם הגדלת השוק והכי חשוב שימור הלקוחות הקיימים.