עבודה ביחסי ציבור

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5309
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

כיתתBA  ג' ו' 02/05
עבודה קבוצתית במודל: יחסי ציבור – 2065
Public Relations – 5MKO
5 תאריך הגשה: 2008
תוכן העניינים :                                                                       מבוא                                                                                                     3
פרק א'- הגדרת הבעיה                                                                                                  נהיגת צעירים                                                                5
                        פנייה לקהל היעד                                                           6
פרק ב' – ניתוח סביבת הארגון                                                                            ניתוח מודל PESTEL                                                   7
                        ניתוח מודל SWOT                                                       9
פרק ג' – מודל תקשורת ותוכנית עבודה                                                                            תוכנית עבודה – עמותת "אור ירוק"                                10                         תכנון אסטרטגיה                                                           11
                        מודל  RACE                                                               13                                             המדיה – הדרכים לכבוש אותה                                          16
                        ניהול משברים                                                               17
                        תוכנית GANT לפעילות  יחסי הציבור                            17
                        תקציב                                                                          19
סיכום                                                                                                   20 ביבליוגרפיה                                                                                          21
נספחים                                                                                                            22
מבוא : יחסי ציבור הם ענף בתחום התקשורת בהם משתמשים ארגונים שונים על מנת לשווק את תוצרתם או את שירותיהם, או על מנת להעביר מסר כלשהו (פן,
1 992). עבודה זו תעסוק בבניית תוכנית יחסי ציבור עבור עמותת "אור ירוק – העמותה לשינוי תרבות הנהיגה בישראל" (ראה נספח לאישור).
עמותת "אור ירוק" הוקמה בשנת 1997 ע"י אבי נאור (יו"ר העמותה), אביו של רן נאור שנהרג בתאונת דרכים בעת שירותו הצבאי, מתוך הכרה בחשיבות העליונה של מאבק ללא פשרות בתאונות הדרכים  וחשיבות מעורבות הקהילה בו. המטרה המוצהרת של העמותה היא לצמצם עד כמה שאפשר את מספר הנפגעים בתאונות דרכים ולהשפיע על שינוי תרבות הנהיגה בישראל.
חזון עמותת "אור ירוק": "אפס" – אין שום הצדקה אפילו לקורבן אחד כתוצאה מתאונות דרכים. "אור ירוק" שמה על השולחן את בעיית תאונות הדרכים ואי לקיחת אחריות של כל הגורמים הקשורים מהרשויות עד ההורים,  דרך הכבישים, התשתיות, התקציבים, החוקים, חינוך והסמכה, וכמובן שמה דגש על הנהג הצעיר. "אור ירוק" הבינה שהפיתרון היחיד הוא תוכנית אב תחומית וארוכת טווח של חינוך הנהג מצד אחד והקהל הרחב מצד שני. אותה אחריות שקיימת על הנהג קיימת גם על ההורים ועל החברה בכלל . לאחר החלטת הממשלה לאמץ תוכנית לאומית לבטיחות בדרכים, שעוצבה ע"י דו"ח ועדת שיינין, הפכה עמותת  "אור ירוק" לרלוונטית יותר, ואפילו הכרחית. עמותת "אור ירוק" ממקדת את פעילותה בתחומים הבאים:
ü      עידוד ההתנדבות ליחידות התנועה של המשטרה –  העמותה תרמה ליחידות התנועה כ- 140 ניידות ואת כל הציוד הנלווה הדרוש להפעלתן. מספר מתנדבי התנועה מאז הקמת העמותה עלה מכ-1,000 ליותר מ-10,000 כיום. ü      נהיגת צעירים – פרוייקט "אור ירוק לחיים" הוא פרויקט המופעל על-ידי העמותה למען נהגים  חדשים-צעירים.
התכנית כוללת ערכה משוכללת המוענקת ללא תשלום לכל משפחת נהג חדש,  המיועדת לתת מענה הן לשאלות המקצועיות, הקשורות בתחום הנהיגה הבטיחותית, והן לסוגיות שעלולות להתעורר בתחום האינטראקציה הבין אישית בין הנהגים הצעירים למלוויהם.
ü      מחקר – אור ירוק הקימה בשנת 2004 את קרן "רן נאור" לקידום מחקר בטיחות בדרכים. הקרן ממנת מדי שנה מחקרים טהורים ויישומיים בתחום הבטיחות בדרכים. ü      הנעת הציבור והעלאת המודעות לנושא הבטיחות בדרכים – בתחילת 2005 הובילה העמותה קמפיין ציבורי גדול תחת הסיסמה "תאונות דרכים זה לא גורל – זה מחדל". במסגרת הקמפיין חתמו 1,200,000 איש על עצומה, הקוראת לממשלת ישראל לאמץ וליישם תוכנית לאומית לבטיחות בדרכים. בנוסף העמותה עורכת כנסים וימי עיון מקצועיים.
ü      עידוד חקיקה ותמיכה ביישומה של התוכנית הלאומית למאבק בתאונות הדרכים – העמותה הייתה פעילה מאוד בהקמת לובי לבטיחות בדרכים בכנסת. לובי הגדול ביותר שהיה בכנסת מאז ומעולם, ומונה 62 ח"כים (מתוך 120) מכל סיעות הבית. הלובי מקיים פגישות סדירות, יוזמת ותומכת בחקיקה בטיחותית, ועוד. העמותה הינה גוף שנשען כולו מאמצעים עצמיים. העמותה אינה מקבלת תמיכה תקציבית מהממשלה ואינה משתמשת בכספים שהיא מגייסת לרווח אישי. במסגרת עבודה זו ננתח את הסביבה בה פועל ארגון זה, נסקור את פעילות יחסי הציבור שנעשתה עד כה ונמליץ על תוכנית עבודה  (קמפיין) אשר תתבסס על מודלים קיימים.