ניתוח עסקי ופיתוח מערכות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4568
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

                                          ביה"ס למנהל עסקים מודול: ניתוח עסקי ופיתוח מערכות קורס מספר:2069
מגישים:
מועד הגשה: 18.1.2009
תקציר מנהלים:
באירוע זה, בוצע Case Study  של חברת TSLSL  – "The Student Let Company L.T.D " הנמצאת בבעלותם של שלושה סטודנטים אשר זה עתה סיימו את חוק לימודיהם. פעילות החברה תתבסס על 2 נקודות מבט עיקריות אשר בניהן: פעילות כסוכני נדל"ן עבור בעלי בית המחפשים להשכיר את נכסיהם וכן בקניית נכסים להשכרה, פיתוח הנכס והכנסה מתוך השכרתו.   ניתוח החברה והענף התבסס על הדוחות הכספיים העתידיים של החברה, מאמרי עיתונות ואתרי אינטרנט שונים העוקבים אחר השינויים בענף ובחברה (ראה ביבליוגרפיה ונספחים).
בעבודה בוצע ניתוח מקיף של החברה, מבנה החברה והמערכות בהן היא תשתמש לצורך תפעולה  על פי המודלים השונים על מנת לבחון אותה ביחס לענף בו היא פועלת. בעבודה ביצענו שימוש במודלים הבאים: TOWS, SWOT ,PESTEL, ניתוח חמשת הכוחות של פורטר, ניתוח שרשרת הערך, פרוט של דרישות ה- IT למרכיבי השרשרת, ניתוח צרכי ה- IS/IT, הוצגו דרישות החומרה והתוכנה לחברה, פרוט של פעולות שלבי הייזום, הוצגו היתרונות העסקיים העתידיים כתוצאה משימוש ב- IT, בוצעו ניתוחי דרכי פעולה אפשריות וכן הוצגו הקריטריונים לבחירה.
תוכן עניינים:
הצגת הארגון –..
4
סביבת הארגון על פי מודל חמשת הכוחות של  PORTER  — 5
סביבת הארגון על פי מודל PESTEL — 7
ניתוח המשאבים ושרשרת הערך .. 9
ניתוח הארגון על פי מודל  S.W.O.T  –10 אסטרטגיה עסקית –
11
בחירת האסטרטגיה על פי מטריצת TOWS .11
מודל בוסטון
12
שרשרת הערך –…
13
גישת מחזור חיים – SDLC – מפל המים –
15
ניתוח הדרישות ותיעודן באמצעות תרשימים –…  21
ניתוח והערכת חלופות לפתרון – 24
ביבליוגרפיה

5 הצגת הארגון:
חברת (TSLCL).
The Student Let Company LTD. חברה זו מתמחה בשני פעילויות עיקריות אשר בהן: פעילות כסוכנות נדל"ן עבור בעלי בתים המחפשים להשכיר את נכסיהם וכן קניית נכסים להשכרה, פיתוח הנכס על פי דרישותיהם והכנסה שתנבע מתוך השכרתו.
קהל היעד המרכזי עימו תפעל החברה הינו פלח שוק הסטודנטים בארץ. החברה תנקוט בכמה פעילויות לשם סנכרון עם מקורות מידע אשר בעזרתם יגיעו למעין מגע ישיר מול קהל היעד שלהם.
החברה הוקמה על ידי שלושה סטודנטים אשר זה עתה סיימו את חוק לימודיהם דבר אשר מקנה להם היכרות גבוהה עם דרישות שוכרים מפלח שוק זה וזיהוי צרכיהם. החברה מיועדת לבנות תיק נכסים במשך הזמן ובתחילת דרכם יתחילו עם 2 דירות בעלות 4 חדרים אותן ישכירו כל אחת כיחידות דירה מפוצלות ל- 4 סטודנטים ובכך הגדלת רווחם מהן למקסימום וכן כיסוי המשכנתא שלקחו במלואה.
החברה תשתמש במערכות מידע מתקדמות אשר יבצעו עבורם ניתוחי שוק וזיהוי של שוכרים ומשכירים פוטנציאלים לפי דרישותיהם. החברה במקביל תהיה מופקדת על ניהולי הנכסים של המשכירים לפי החוקים המקובלים של תחום הנדל"ן ובתמורה רווחיהם יהוו כ-20% משכר הדירה אשר נגבה מהשוכרים.