התנהגות ארגונית

תקציר העבודה

מטלה בקורס: התנהגות ארגונית -2055
Organizational behavior מחזור ב' ה' ו' 2008
עבודה המוגשת כחלק מן הדרישות לתואר BA  במנהל עסקים תקציר מנהלים:
בעבודה זו התמקדתי בחברת sea way   שהיא חברה לשילוח ועמילות מכס.
ניתחתי את מחלקת השיווק והמכירות של החברה על ידי מספר מודלים ותיאוריות בדקתי את תרבות הארגון לעומת תרבות המחלקה  ,ופתרתי בעיות תרבותיות במחלקה.
כמוכן ניתחתי  את ערוצי התקשורת במחלקה ע"י שלושה ערוצי תקשורת עיקריים אנכי, אופקי ואלכסוני. ניתחתי גם את  המוטיבציה של העובדים במחלקה,ובדקתי מה מניעה את העובדים להתקדם ולהצליח במחלקה.
תוכן עניינים:
עמ' מבוא
4
1 . תרבות הארגון
1 .1 הסבר תרבות הארגון …         5-7
1 .2 הטמעת תרבות הארגון לפי שיין ..          7-8
1 .3 קשיים ביישום תיאורית שיין –          8
1 .4 דרכי התמודדת עם הקשיים בתיאורית  שיין           9
2 ערוצי התקשורת במחלקה –…
2.1   תקשורת
2 .2 תקשורת אנכית —        10
2 .3 תקשורת אופקית -..        10-11
2 .4 תקשורת אלכסונית –        11-12
2 .5 ישום התיאוריה —        13-14

3 . מוטיבציה
3 .1
מאסלו -…       15-17
3 .2 קשיים ביישום התיאוריה של מאסלו והפתרונות —        18-19
סיכום –…         20 ביבליוגרפיה -.        21
נספח         22
מבוא
חברת SeaWay לוגיסטיקה בע"מ מתמחה בשירות הובלה בינ"ל ועמילות מכס.
לחברה צוות מיומן ובעל ניסיון רב, נציג שירות אישי לכל לקוח, מערכת מעקב הזמנות חדשנית המאפשרת עדכון לקוחות On Line, קשב לצרכי הלקוח ודרישותיו ומציאת פתרונות מקצועיים המעניקים מענה נכון במונחי זמן ועלות. חברת Seaway לוגיסטיקה בע"מ, שצמחה, במהלך שנות קיומה, להיות כוח מרכזי בשוק השילוח הבינלאומי, מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של שירותים ופתרונות לוגיסטיים המתאימים והטובים ביותר לכל מטען ולכל צורך ייחודי, מורכב ככל שיהיה.
החברה, בעלת פריסה ארצית, מעניקה ללקוחותיה, באמצעות למעלה מ 80-סוכניה הנאמנים בעולם, שירות איכותי, אמין ומקצועי. בנוסף למגוון פעילויות ושירותים המותאמים לצרכי הלקוח ולאופי פעילותו, חתומה החברה על הסכמי מחיר ושטח עם רב חברות הספנות והתעופה, עובדה המאפשרת פתרון אישי וגמיש לכל מטען.
בארגון יש 50 עובדים שמחולקים: 30 עובדים במשרד הראשי בתל-אביב, 12 עובדים בנמל באשדוד, 8
עובדים בנמל חיפה.
אנו ננתח את מחלקת השיווק והמכירות :  תרבות המחלקה , ערוצי התקשורת במחלקה והמוטיבציה במחלקה.
ישנם 10 עובדים במחלקת השיווק  ומנהל שיווק אחד שהוא סמנכ"ל החברה.
עסוקה של המחלקה 1.שימור לקוחות  2.הבאת  לקוחות חדשים.
המטרה העומדת בפני המחלקה היא עמידה ביעדים שההנהלה הכתיבה, וכמובן עשיית כסף לחברה, מחלקת מכירות היא המחלקה היחידה שמכניסה כסף לחברה.
עובדים   עובדים   עובדים   סגן מנהל מחלקה   סגן מנהל מחלקה   סגן מנהל מחלקה   העבודה בפונט 14