ניהול ומנהיגות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2730
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תקציר מנהלים:
מנהיג בעל יכולת אינטליגנציה רגשית הוא מנהיג בעל מודעות עצמית רגשית גבוהה , מסוגל לדבר בגלוי על רגשותיהם אל מונהגיו במצבים מורכבים , או מתוך שכנוע בחזונם , הוא מנהיג בעל הערכה עצמית מדויקת וביטחון עצמי המאפשר לו להתנהג בהתאם לנקודות העצמה שלהם , הם בעלי שליטה עצמית , כלומר מוצאים את הדרך לנהל את רגשותיהם , מנהיגים שחיים בהתאם לערכים שלהם בשקיפות מלאה , בעלי מודעות ארגונית שפועלת לטובתם מבחינה פוליטית פנים ארגונית , הם מעניקים השראה על מונהגיהם .
בעבודה זו אדון בהבדלים בין סגנונות הניהול השונים, בקשר בין מנהיג למנהל, מהו תפקיד המנהל, ועוד.. אופי הניהול והמנהיגות הנם  הגורם העיקר  לאנשים לעבוד יחד, לבטל תחרותיות בין אחד לשני, לשאוף למצוינות, להתכנס למטרה משותפת, לראות חזון  ולכבוש אותו. מנהל לא חייב לדעת הכי טוב ולהיות הכי מקצועי, הוא כן צריך לדעת איך לשלב את כל העובדים למטרה משותפת, ולגרום להם להיות מצוינים. מנהיגות היא בראש ובראשונה השפעה על מוטיבציה של אנשים  .
"מנהיגות בריאה מוצגת על-ידי מינצברג וחוקרים רבים אחרים כאחד מתפקידי המנהל. זה ההיבט הקשור בהנעת אנשים. מנהל עשוי לעשות דברים רבים – לנהל כספים, לחלק משאבים, לטפל בציוד, לנהל מידע וכדומה- אסקור מודלים שונים של מנהיגות והיכן ניתן לזהות את המאפיינים שלהם בתוך שיטת הניהול השונות. עבודה זו בוחנת גישות ודרכי ניהול ומנהיגות מהחומר הנלמד ביחס לגישות הניהול והמנהיגות אשר מאפיינות את חברת "אוטומוטור" בע"מ אשר עברה ועוברת תהליכי שינוי המשפיעים על מאפייני ניהול  מנהליה בהתחשב בתחומי העסוק בהם פועלים עובדיה מחד ובמעבר החברה מחברה צעירה וקטנה לחברה בינונית/גדולה מאידך, אשר במהלכה משנה אסטרטגיה עסקית ונדרשת לשנות מבנה ניהולי לצורך התאמתו לצרכים ולמאפיינים אשר ישרתו את המשך התהליך.
תיאור הארגון חברת "אוטומוטור"  עוסקת במתן פתרונות בתחום שירותי הרכב בישראל  הכוללים :
ü      מרכז שירות לקוחות מקצועי ü      חילוץ וגרירה של כל סוגי הרכב בהעמסה מלאה או חלקית ü      צי ניידות לשירותי דרך המספק מגוון פתרונות רחב במיוחד ü      מגרשים לאחסנת רכבים בכל רחבי הארץ ü      שירותי רכב חילופי, כיסוי שבר שמשות בבית הלקוח, כיסוי לגניבת מערכות שמע ועוד ü      שירות 4X4, חילוצים מורכבים מחול, בוץ וכל שטח קשה אחר ü      ניהול תביעות ושירותי שמאות מתקדמים לרכב החברה נוסדה בשנת 2000 כזרוע שירותית לענף הרכב בתחום ניידות/מוסך נייד לציי רכב, חברות ליסינג וענף הביטוח כקבלן מבצע.
עם ביסוס מעמדה בשוק הרחיבה החברה את אזורי השירות עד לפריסה ארצית מלאה. במקביל פיתחה מוקד שירות טלפוני ארצי, שירותים נוספים ומשלימים בניהם שירותי גרירה. מאז נוסדה אוטומוטור הציבה סטנדרטים מהגבוהים בתחומה ולפיכך נחשבת כיום למובילת שוק בתחומי פעילותה. בין לקוחותיה נמנים חברות וסוכני ביטוח, יבואני רכב וחברות ליסינג מהמובילות בשוק הישראלי. חברת אוטומוטור מפעילה צי עצמי של משאיות גרר וניידות שירותי דרך בכל רחבי המדינה, ומספקת שירותים נוספים כגון: חילוץ 4 על 4 , שירותי רכב חלופי, כיסוי שבר שמשות בבית הלקוח, כיסוי לגניבת מערכות שמע בבית הלקוח, ניהול תביעות ועוד… לאחרונה הוחלט כמהלך אסטרטגי לשווק לענף הביטוח כמבטח ישיר לחברות ולסוכני ביטוח. משמעות מהלך זה הינו שינוי מהותי מספק שירות תפעולי של מגוון מבטחים למבטח אשר עליו לרכז מערכת שיווקית ולהיכנס לתחום ניהול סיכונים. מיקומו של המנהל במבנה הארגוני