ניתוח ענף היודאיקה בישראל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4233

תקציר העבודה

תקציר העבודה הנוכחית עורכת מיפוי של שוק היודאיקה בישראל נכון לשנת 2009
מצוינים בו המגמות בשוק, המאפיינים, נתונים כמותיים על המתחרים, מאפייני הצריכה, פילוח שוק וכו'.
רקע כללי ותמציתי על החברה "מגש הכסף" היא חברה חדשה שאינה קיימת. זהו מיזם חדש שבבסיסו – הקמת אתר אינטרנט שיעסוק במסחר אלקטרוני של פריטי יודאיקה ואומנות יהודית בישראל. החברה נמצאת בבעלות פרטית של שלושה יזמים צעירים והחלה לפעול לפני כחודשיים. הגדרת מטרות הפעילות של החברה
1 . להפוך לחנות היודאיקה המקוונת הגדולה בישראל, שתרכז תחת קורת גג אחת את מרבית המסחר האלקטרוני בשוק מוצרי היודאיקה ותשמש ערוץ הפצה לכמה שיותר יצרנים. במילים אחרות, אנחנו רוצים להיות האתר עם היצע המוצרים הגדול והמגוון ביותר.
2 . להגדיל את מספר העסקאות שמתבצעות באינטרנט בתחום מכירת פריטי יודאיקה בכלל, עבור כל השחקנים. כלומר הגדלת העוגה כולה.
3 . הובלת הקטגוריה – להפוך לחנות היודאיקה המקוונת המובילה בישראל, עם נתח השוק הגדול ביותר במונחי מכירות [טרנזקציות].
4 . מטרה נוספת, רחוקת טווח ותלוית מצב התפתחות החברה, היא חדירה לשווקים הבינלאומיים הפוטנציאליים, היכן שיש ריכוזים גדולים של קהילות יהודיות – ארה"ב, קנדה, צרפת, בריטניה, אוקראינה ואוסטרליה. סה"כ מדובר באוכלוסיה של כ-12 מיליון איש. היעדים השיווקיים
1 . חדירה לשוק ותפיסת נתח של 50% מסך כמות העסקאות שמתבצעות באינטרנט בתחום מוצרי היודאיקה, בתוך שנה מיום הקמת האתר.
2 . תפיסת נתח שוק של 50% במונחים של היקף המכירות שמתבצעות באינטרנט בתחום מכירת מוצרי  היודאיקה, בתוך שנה מיום הקמת האתר. נתח השוק כולו נאמד בכ-
5 מיליון ₪.
3. הקמת מותג פרטי. אין הכוונה לכך שאנו מתכוונים לייצר את פריטי היודאיקה בעצמנו, אלא לכך שאנו מתכוונים לקחת פריטי יודאיקה מיצרנים קטנים ובינוניים שאינם ממותגים, ולמתג אותם תחתינו. בהמשך תישקל אף אפשרות לייבוא פריטי יודאיקה זולים מסין ולמתג גם אותם תחת המותג הפרטי שלנו.  הגדרת תחום הפעילות של החברה חברת "מגש הכסף" היא קמעונאי וירטואלי, כלומר חנות הקיימת רק ברשת האינטרנט. החברה תעסוק במסחר אלקטרוני של פריטי יודאיקה ואומנות יהודית ותפעל כעסק מקוון טהור עפ"י מודל B2C, כלומר עסקאות הנקשרות בין האתר לבין הצרכנים הסופיים [עסקאות קמעונאיות]. החברה לא תייצר את המוצרים בעצמה אלא תרכוש אותם מיצרני היודאיקה הפועלים בענף ולמעשה תשמש כ"קניון וירטואלי" לקניית פריטי יודאיקה. יצרני היודאיקה מהם תרכוש החברה את הפריטים, יהיו הן יצרני יודאיקה מובילים שעוסקים בייצור תעשייתי של אלפי פריטים בשנה ושיהיו מעוניינים בערוץ הפצה נוסף, והן אמנים פרטיים שמייצרים מספר פריטים קטן בעבודת יד ושלהם תינתן "במה ראשונה" להפצת מוצריהם. מיקוד הבעיה השיווקית הבעיה השיווקית בענף טמונה בתחום התנהגות הצרכנים. שוק מוצרי היודאיקה הינו שוק שמאופיין בהרגלי צריכה מסורתיים. מרבית הצרכנים מעדיפים להגיע לחנות, לראות, להריח ולמשש את המוצר באופן מוחשי בטרם ירכשו אותו. צרכנים אלו רואים באתרי האינטרנט מקור המספק מידע ומשמש כלי עזר בשיקולי הרכישה ולא ערוץ רכישה נוסף, ובוודאי שלא עיקרי.
ללא ביבליוגרפיה