עבודה בנושא הפרעות אכילה,עבודה הבודקת מחקר שנעשה בקרב בנות עם הפרעות אכילה

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2272
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

המחלקה הרב תחומית במדעי החברה והרוח הפרעות אכילה עבודה המוגשת במסגרת הקורס פסיכופתלוגיה תאריך הגשה: 
1 2.6.08
תוכן עניינים
מבוא
___________________________ 1- 2
                                                          תיאור מקרה _____________________ 3- 4
                                                          דיון מסכם ______________________5- 6
                                                         ביבליוגרפיה_____________________7
-1- מבוא
הפרעת אכילה היא הפרעה נפשית המתבטאת באכילה בלתי-סדירה הגורמת לנזקים גופניים. להפרעות אכילה השפעה ניכרת על כל תחומי החיים – החל מבעיות פיזיות, רגשיות ועד בעיות רוחניות ונפשיות. בחקר הפרעות האכילה רב הנסתר על הגלוי, אולם ידוע זה מכבר שבעיות אכילה הן בעיות מתדרדרות והולכות והן טומנות בחיקן גם סכנת מוות. על פי נתונים של שרות הבריאות הציבורי בארצות הברית, למעלה מ-70 מיליון איש ואישה ברחבי העולם סובלים מבעיות אכילה והפרעות אכילה. במהלך מחזור חיים של אדם, העריך השירות שכ-50 אלף איש ימותו כפועל יוצא של הפרעת אכילה. הפרעות אכילה תוקפות ללא הבחנה בין מין, צבע או מעמד.
הפרעות אכילה נפוצות בכל שכבות הגיל והטווח המוגדר כבעייתי נע בין 12 ל-81 שנים.
בעבר, נטען בתוקף כי הפרעת אכילה קשורה באופן ישיר באוכל. כיום יודעים המומחים שישנם עוד לא מעט פרמטרים במשוואה שמביאה בסופו של דבר ליצירת הפרעת אכילה: פחד, אשמה, תשומת לב, ילדותיות והשפעת המדיה והדוגמניות הכחושות על רצונן של בנות רבות להיות כמותן.
כאשר מגלים את הפרעות האכילה לא קל להביא את החולה לטיפול וגם כאשר החולה מובא לטיפול בסופו של דבר, לא תמיד המערך השיקומי יתאים לו. במצב כזה החולה הופך להיות  נטל רגשי וכלכלי כבד על משפחתו ועל הממסד בגלל שהמערך השיקומי אינו מתאים לו.