יחסי סיוע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1716
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מבוא
אנחנו רוכשות מיומנויות טכניות בסיסיות של הטיפול בחולה, אבל עדיין נשאר חשש משיחה עם חולה ומשפחתו. גם אחיות ותיקות לעתים מתקשות  ליצור קשר טיפולי עם חולה ומתרצות זאת ע"י: "אין מספיק כוח אדם", "אין מספיק זמן" ומפנות את החולה לעובדת סוציאלית או פסיכיאטר.
דוגמאות לקשיי התמודדות, האם זה נשמע מוכר?
" מה אני אעשה כשחולה יעלה שאלות רגישות על מוות או מיניות?" "קשה לי לדבר עם החולה בעל פרוגנוזה קשה שרוצה לדבר על מחלתו או על חייו" "קשה לי לשאול את המטופל שאלות אישיות כמו למשל על מצב רגשי" חששות וקושי להתמודד עם אינטימיות לא נעלמים גם בהמשך הדרך.
חלק מאחיות מתמודדות על ידי כך ש"לא לוקחות את הסבל של המטופל הביתה" ולא מספרות בבית שום דבר ממה שקורה בעבודה, וחלק אחר מנהלות טיפול מרוחק ו"מקצועי" כדי לא לקחת ללב. לפי מוריס (1971), מידת האינטימיות שקיימת בין בני האדם קשורה במידת האמון שהם רוכשים זה לזה. החולה זקוק לקרבה אינטימית כסיוע להחלמתו, הכוונה היא לתקשורת משמעותית בין אחות לחולה.
בעבודה זו אסביר את המיומנויות הבסיסיות של יחסי סיוע  בין מטופל ומטפלת ושימוש במיומנויות התקשורת מילולית ובלתי מילולית עם שילוב של חומר תאורטי.   תוכן העניינים:
            מבוא                                                                                                                                   
3              בחירת מטופל ותיאור משבר של המטופל. נתונים סוציודמוגרפיים, סיבת אשפוז,            4
             מהלך האשפוז       תאר את התגובות הפיזיות, רגשיות והתנהגותיות, שהופיעו אצל המטופל בעקבות          5
              האירוע             א. אילו מיומנויות סיוע על פי הספרות היו לדעתך יכולים לקדם את תהליך הסיוע         6
                  למטופל              ב. האם מיומנויות אלו באו לידי ביטוי בתהליך הסיוע שניתן למטופל?
            תאר את החוויות/ קשיים שחווית במהלך הקשר עם המטופל שחווה את האירוע            8
             הדחק/המשבר והשפעתן על האינטראקציה הטיפולית.
            ביבליוגרפיה                                                                                                                          9