הפרטה של בתי הסוהר

תקציר העבודה

כידוע, כיום ניהול בתי הסוהר נתון בידי מדינת ישראל, ולפיכך ממומן על ידי משלם המיסים. (בהערת אגב נציין כי בשנות ה-80 החלה ארצות הברית לפעול במדיניות של הפרטת בתי הסוהר במספר states).  בשנת 2004 אישרה הכנסת את תיקון מספר 28 בפקודת בתי הסוהר, אשר יאפשר סוף סוף הקמתו של בית סוהר שינוהל בידיים פרטיות. התיקון ארע לאחר שמשלחת גדולה מישראל-
במילים אחרות, ההפרטה עלולה לגרור יחס מחפיר כלפי אסירים כעבדים, לפגוע בכבודם ולהשפילם, שכן היזמים יראו בהם כלי או "אינסטרומנט" (מכשיר) לעשיית רווחים כלכליים-
עבודה בתורת המשפט הפרטה של ניהול בתי הסוהר כידוע, כיום ניהול בתי הסוהר נתון בידי מדינת ישראל, ולפיכך ממומן על ידי משלם המיסים. (בהערת אגב נציין כי בשנות ה-80 החלה ארצות הברית לפעול במדיניות של הפרטת בתי הסוהר במספר states).  בשנת 2004 אישרה הכנסת את תיקון מספר 28 בפקודת בתי הסוהר, אשר יאפשר סוף סוף הקמתו של בית סוהר שינוהל בידיים פרטיות. התיקון ארע לאחר שמשלחת גדולה מישראל יצאה לסיור בבית סוהר פרטי בקילמרנוק, סקוטלנד, והוקסמה מאופן הניהול ומהיעילות הכלכלית שהושגה בעקבות הקמתו.
כידוע, לפי הגדרה הפרטה הינה תהליך של העברת רכוש מבעלות ציבורית לידיים פרטיות. הפרטה של בתי סוהר מעלה מטבעה חששות טבעיים: ניגוד עניינים מובנה בשל השיקולים הכלכליים שיעמדו בפני הזכיין, פגיעה בריבונותה של המדינה כמפקחת על האסירים ובניסיונה לשקמם ולהחזירם לחברה, היעדר תועלת כלכלית שהרי בתי סוהר פרטיים ינסו לחסוך כלכלית ובשל כך יפטרו עובדים רבים ובכך בעצם לא ישיגות תועלת כלכלית בשל היעדר שינוי בסך העלויות.
עם זאת, במבט ראשוני, הפרטה של בתי הסוהר תוכל להעביר את הנטל ליזמים, תפחית במיסוי ותמקסם את העוגה והרווחה החברתית. במילים אחרות – יצירת יעילות על ידי חסכון. הוצאותיהם הכספיות של החברים ב"חברה הגדולה", מתוך המשאבים העומדים לרשותם, יהיו קטנים יותר ומה שיחסכו ישמש כשירותים נוספים להם ולאחרים. המאזן העודף של המשאבים יוקצה ליעדים אחרים וינותב לקידום החברים, כך שחלון ההזדמנויות שייפתח בפניהם יורחב.
העבודה ללא ביבליוגרפיה