זמנים מודרנים- מפעל יצור

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1118
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

-1- מבוא:
בעבודה זו אבדוק כיצד בא לי ביטוי מפעל היצור ע"י הגישות של הנרי מינצברג ואמיתי עציוני, וכיצד גישתם באה לידי ביטוי בסרט "זמנים מודרנים" תוך הדגמה מהסרט.
עפ"י גישתו של הנרי מינצברג אני אבדוק  כיצד באה לידי ביטוי הבירוקרטיה המכנית במפעל.
וכמו כן, אנתח את גישת אמיתי עציוני המתבצעת עפ"י מיון לפי בסיס עוצמה הכולל בתוכו- עוצמה כלכלית-ארגוני תועלת.
-2- הארגון שבחרתי מתוך הסרט "זמנים מודרנים" הוא מפעל יצור.
ניתוח המפעל עפ"י הנרי מינצברג:
הבירוקרטיה המכנית- "מאופיינים ע"י חלוקת עבודה ברורה לתפקידים ולחומי אחריות מוגדרים היטב,תהליכי עבודה אחידים ומבוקרים על בסיס של שיטות הנדסיות ושל אמצעי מיכון,שימוש נפוץ בתיעוד והקפדה על נהלים רבים מסוגים שונים,יחידות ארגוניות רבות בעלות גבולות ברורים וקשיחים,תכנון ובקרה של רוב פעולות הייצור והשירות,מספר גדול יחסית של דרגי ניהול המסתייעים במטה מנהלי ומקצועי,האצלה מוגבלת של סמכויות למנהלי הביניים וליחידותיהם, דגש על תקשורת פורמאלית ויחסים בין אישיים ממוסדים בהתאם לנדרש בתפקידים ולמוגדר בסמכויות,הליכי תיאום שיטתיים בין יחידות הארגון וטיפול מבוקר ביחסי הארגון עם הסביבה ע"י המנהלים הבכירים" (סמואל, 1996).
מינצברג הביא לידי ביטוי את 8 המאפיינים של המודל הבירוקרטי של ובר-
1 .רשמיות: "ארגונים מאופיינים במידה רבה של תיעוד רשמי ומחייב,המגדיר בצורה מדוקדקת את החובות והזכויות,ההרשאות והמגבלות של בעלי התפקידים השונים המשתתפים בפעולות הארגון או של אלה המקיימים עימו יחסי גומלין" (סמואל, 1996). תיעוד רשמי של כל מה שמתרחש בארגון.
2.חלוקת עבודה: "ארגונים מושתתים על פירוק של המשימות למשימות-משנה המוטלות על –