מימון וקבלת החלטות

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעבודה זו מוניתי ליועץ לחברת Wear Plc, החברה הקמעונאית המובילה בבריטניה בתחום ההלבשה.   התבקשתי לנתח שתי השקעות לחברה: 1. ביצוע/אי ביצוע מיקור חוץ, 2. השקעה בפרויקט קו מוצרים חדש.
בעבודה זו השתמשתי במודלים ונוסחאות שונות על מנת לחשב מהבחינות הפיננסיות את המלצותיי, כמו כן התבקשתי בנוסף לכך לתת דגש ומשקל רב גם מהבחינות הלא פיננסיות.  ביצוע/אי ביצוע מיקור החוץ:
לעניות דעתי ביצוע מיקור החוץ לא כלכלי לחברה לטווח הארוך (למרות שהתחזיות הפיננסיות הראו בשנה הראשונה אחרת), כמו כן, המלצתי לא לבצע את מיקור החוץ התבססה בעיקר עקב האיומים הרבים והגורמים הלא פיננסים שקשורים במיקור החוץ ובמערכות מידע בפרט. השקעה בקו מוצרים חדש:
לעניות דעתי ההשקעה בקו מוצרים חדש מהבחינה הפיננסית יותר מכדאית.  הדוחות, הנוסחאות והחישובים הרבים שביצעתי מצביעים על החזר השקעה מהיר (קצת פחות משלוש שנים) ורווח נקי לאחר הורדת ההוצאות וההשקעה בסך של 3,485,381
ליש"ט (נתון בהחלט מרשים לתקופת השקעה של ארבע שנים בלבד).   מאידך גיסא, חסרים נתונים ופרטים רבים אודות הגורמים הלא פיננסים, דבר אשר הקשה עלי לייעץ לחברה לבצע את ההשקעה ללא מידע על גורמים אלו. בכדי לדעת יותר אודות ניתוחיי, להבין את מסקנותיי, לדעת מדוע וכיצד הגעתי אליהם – יש להמשיך ולקרוא את העבודה.  אני נהניתי והשכלתי ממנה רבות, אני מקווה שכך גם אתה. העבודה בפונט 14
תוכן עניינים
מבוא
4
פרק 1 – דוח המנתח את הצעת מיקור החוץ ·        הצגת התוספת הפיננסית שתניב ההחלטה ·        הרחבה לגורמים אחרים שאינם פיננסים ·        המלצות לחברה 5-15
פרק 2 – דוח לפרויקט של קו מוצרים חדש ·        הערכת הפרויקט מבחינה פיננסית ·        התייחסות לטענתו של מנהל הייצור ·        מידע נוסף בהערכת הפרויקט
1 6-26
סיכום
2 7
ביבליוגרפיה
2 8
נספחים ·        מיקור חוץ – כתבות ומאמרים ·        קו מוצרים חדש – הגישה הישירה והעקיפה ·        דוג' ליחס ה gearing ·        מדיה דיגיטאלית
2 9-41