שיפור עסקי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 8330
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעבודה זו ביצעתי מחקר ובחנתי את כל נושא של שיפור תהליכים בארגונים.  עיקר התמקדותי הייתה בשיטות הידועות שיטת ה- "BPR" ושיטת "קייזן".
עבודה זו מתחלקת לשישה חלקים עיקריים:
פרק 1 – מתאר את הארגון, ואת התהליך שברצוני לשפר.  פרק זה מתאר את שלבי יישום תהליך הBPR בארגון, ואת מסמך ה SOW שיש להפיק לטובת העניין.
פרק 2 – הינו הפרק של תכנון הפרויקט לפרטי פרוטרוט.  שזה אומר הפקת מסמך ה WBS המפורט, רישום טבלת הפרויקט אשר יכלול כל פרט אפשרי לגבי כל פעולה שברצוני לבצע.  כמו כן ובנוסף לעיל, תכנון ושרטוט רשת PERT הידועה, ביצוע לו גאנט לפעילויות השונות ובדיקת הזמנים והמרווחים בין הפעילויות השונות.
פרק 3 – פרק זה הינו אחד הפרקים המעניינים ביותר לדעתי מאחר וזהו הפרק של ביצוע הפרויקט עפ"י השלבים בפרקים הקודמים, ביצוע הערה ובקרה לכל פעילות ופעילות ולכל שלב ושלב.  בפרק זה נדרשתי לתאר את המשאבים הדרושים, ולהראות כיצד אני יוצר את "האינטגרציה המושלמת" בין הפרקים האחרים.  חלק נוסף לפרק זה הינו חלוקת התקציב של הפרויקט, ונדרשתי בשלב זה גם להראות כיצד משך הפרויקט משפיע על עלותו.
וה"פאנץ לין" של הפרק – מה ההסתברות שהפרויקט יעמוד במועד! פרק 4 – זהו פרק הסיום של הפרויקט. בפרק זה נדרשתי לרשום מהם הפעולות שביצעתי בסיום הפרויקט, לאחר מכן תיארתי קשיים שנתקלתי במהלך הדרך, כמו כן, נאלצתי למצוא פתרונות יצירתיים להתגברות על הקשיים (הרי בכל זאת מדובר בארגון שלי מלבד העבודה..)  בסיום הפרק הנ"ל נדרשתי לתאר ולנמק את השינויים שהתרחשו בארגוני בעקבות התהליך.
פרק 5 – זהו פרק אשר משווה בין שיטת ה BPR לשיטת הקייזן.  ההשוואה הראשונה הייתה כללית, ההשוואה השנייה הייתה בהתמקדות על צוותי היישום השונים – מה שווה ושונה בניהם, כמו כן, נדרשתי לתאר את הארגון לאחר יישום שתי השיטות – ומה ההבדלים הניכרים מהם..  לקינוח הפרק תיארתי את התרומה האדירה שמע' מידע מספקות לארגונים, ובפרט – בביצוע שיפור תהליכים.
העבודה בפונט 14
תוכן עניינים
מבוא
4
פרק 1 – ייזום פרויקט BPR ·        בחירה מנומקת של תהליך לשיפור ·        תיאור שלבי היישום של BPR  בארגון ·        מסמך SOW מפורט של תהליך ה BPR 5-10 פרק 2 – תכנון פרויקט BPR ·        מסמך WBS מפורט ·        טבלת שלבי פרויקט ה BPR אשר כולל:
שלבים, קדימויות, משכי ביצוע, משאבים ותקציב ·        רשת PERT, לוח גאנט וטבלת זמנים ומרווחים
1 1-16
פרק 3- ביצוע ובקרה של הפרויקט ·        תיאור המשאבים הדרושים, פרופיל משאבים ופילוס משאבים ·        תקציב הפרויקט לפי פעולות, לפי שעות ותקציב מצטבר ·        הקשר בין העלות למשך הפרויקט ·        ההסברות לסיום הפרויקט במועד
1 7-21
פרק 4 – סיום הפרויקט ·        הפעולות בסיום הפרויקט של ה BPR ·        סיבות לכישלונות בתהליך יישום BPR ואיך מתגברים ·        השינויים שהונהגו בארגון בעקבות ה BPR
2 2-24
פרק 5
·        השוואה מפורטת כללית ·        שווה ושונה בצוותי היישום ·        איך ייראה הארגון לאחר יישום BPR ואיך לאחר קייזן ·        תרומת טכנולוגית המידה להצלחת BPR, קייזן
2 5-34
פרק 6
·        סיכום ·        ביבליוגרפיה ·        נספחים
3 5-51