תוכנית שיווקית פרסומית למגזין "רכב יד שניה"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 8083
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תקציר מנהלים מנהלי מחלקות נכבדים, בפרויקט שלפניכם – הנני רוצה להציג מוצר חדשני של קבוצת SBC, לאמוד את פוטנציאל לשיווקו, ולהציע דרכי שיווק יעילים  במטרה להחדיר מוצר זה בתוך פרק זמן של שלושה חודשים מהוצאת מסמך זה לשוק הישראלי.  המוצר הוא ירחון חדש, אשר מתווסף למשפחת ירחונים רחבה של קבוצת SBC, ומציע לקורא מידע על שוק "מכוניות יד שניה" כגון: מידע של מומחים, הצעות לפני קניה, הדרכת טיפולים, מאגר מידע על מכירות ושירותים מתקדמים כגון פרסום, מחירונים והתייעצויות. יש לציין כי קיים כרגע ירחון למכוניות חדשות בקבוצת SBC ושמו "רכב", אך הירחון החדש בא למלאות נישה מסוימת בקרב קוראיה אשר נוצרה בעקבות מצב כלכלי ירוד במדינה ופונה לפלח שוק אשר זוהה מסקר שוק שנעשה על ידינו.
שמו של המוצר החדש יהיה "רכב יד שניה".
קבוצת SBC והירחונים – אותם היא מוציאה לאור, הינה חברה חדשה אשר פועלת בשוק ירחונים קיים משנת 1998. ב 4 שנים האחרונות החברה התפתחה והצליחה לנגוס בנתח שוק מכובד מאוד ממתחריה וכיום היא נמצאת במקומות המובילים בכל ירחון שהיא מוציאה לאור. ניתן לציין גם שבשוק הרלוונטי למסמך זה – ירחוני רכב, הוצבה החברה במקום השלישי – צמוד מאוד למתחריה, על ידי מכון TGI . במסמך זה מוצג ניתוח של רקע שיווקי, מטרת השיווק והאסטרטגיה של תקשורת שיווקית אשר אמורה ללוות את המוצר בהחדרתו ומבוססת על תקציב נתון של 1,200,000$.
התקציב מוצג באופן מפורט ומתייחס לכל מרכיבי התקשורת השיווקית.
המוטו שילווה את הקמפיין יהיה: " מגזין רכב יד שנייה – קניה נכונה וקריאה מהנה". המטרה של הקמפיין – למצב את הירחון ככלי יעיל בסקירת שוק מכוניות משומשות לפני קניה, כאשר חוץ ממדריך קניה, המגזין מספק קריאה מעניינת לכל חובבי רכב הקוראים ירחוני מכוניות אחרים. כמו כן, בשלב החדירה, המטרה היא ליצור מודעות בקרב כל קוראי מגזין רכב ובקרב 40% של קהל יעד. ובנוסף לכך להגדיל נתח שוק ל        ולהשאיר את המתחרה הקרוב "מוטומדיה" מאחור – משמעות הדבר להיות במקום השני בשוק ירחוני רכב.
  מבוא
מסמך זה מתאר את החדרת מוצר חדשני – ירחון של קבוצת SBC לשוק המגזינים הכללי ושוק ירחוני הרכב בפרט. עיקר המסמך מתמקד בהובלת קמפיין פרסומי והצעת אסטרטגיה יעילה לניהול התקשורת השיווקית בשלב החדרת המוצר. הירחון החדש "רכב יד שניה" –  הינו מגזין תקופתי הסוקר שוק מכוניות משומשות שנמכרות על ידי צרכן פרטי או גוף עסקי – כגון חברות השכרה או חברות ליסינג. המידע בירחון כולל הדרכה לפני קניה, טיפול תקופתי מומלץ, מדורי מומחים במכונאות, שמאות, ספורט וכד'. הירחון החדש יבוא כהשלמה לירחון מכוניות הקיים – "רכב", וזאת על מנת להגדיל נתח שוק של קוראי החברה בענף ירחוני רכב. הצורך במידע על מכוניות משומשות זוהה לאחר פרסום ממצאים סטטיסטיים על מגמת קניה רכב יד שניה וירידה במכירות רכב חדש כתוצאה ממצב כלכלי ירוד במדינה.
לצורך כך, נבחן תחילה את ענף הירחונים עם התמקדות על ירחוני רכב שבו פועלות חברות כגון: "מוטומדיה" , "אוטו", "קבוצת SBC"," גלובס" וכד'. נתאר את מבנה התחרות ונבחין ביתרונות תחרותיים של כל אחת מהמשתתפים. לאחר מכן נתמקד בחברה שלנו ומוצר החדש תוך כדי התייחסות לקהל מטרה, מיצוב, מטרות ותמהיל שיווקי.
בחלק המעשי נתייחס לתקשורת השיווקית המחולקת לפרסום, קידום מכירות ויחסי ציבור. בכל חלק של תקשורת שיווקית ניתן יהיה למצוא מטרות ואסטרטגיות לביצוע היעיל.
כמו כן נציג חלוקת תקציב לפי כל חלק של תקשורת השיווקית לפי שיטה ואסטרטגיה מוגדרת. ובסופו של מסמך מוצג גאנט, המהווה לוח זמנים ותוכניות של תקשורת השיווקית . ובנספחים ניתן למצוא מחקר שיווק האומד פוטנציאל למוצר החדש בקרב קהל היעד וכולל שאלון, ממצאים והמסקנות.
העבודה ללא ביבליוגרפיה