סמינריון בנושא פרסום מניפולטיבי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7149
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

תקציר לסמינריון בנושא פרסום מניפולטיבי עבודה זו עוסקת בפרסום מניפולטיבי המשתמש בסטריאוטיפים מגדריים על מנת לקדם מוצרים. לעיתים מוצרים המיועדים לגברים ונשים מוצגים באופנים שונים תוך שימוש מניפולטיבי בסטריאוטיפים ודעות קדומות. תיאור הגברים והנשים בתקשורת ההמונים לעיתים קרובות מתאר סטריאוטיפי מין מסורתיים, ונכתבו מאמרים רבים על השימוש במין ובסטריאוטיפים מגדריים. אולם מטרת העבודה היא לא רק לבחון את השימוש בסטריאוטיפים ובמניפולציות שעושים על קהל היעד, אלא לדון האם זה מוסרי או לא להשתמש בסטריאוטיפים מגדריים ובמין למטרות פרסום. כפי שנראה, ישנו שימוש נרחב של גברים ונשים בפרסומות עם סטריאוטיפים מגדריים, ובחלק ניכר יש שימוש במיניות. סטריאוטיפ נשי נפוץ במיוחד הוא האישה כאובייקט מיני בלבד – תפקידה לספק את הגבר, וכך עליו לראות אותה. בנוסף לכך, נראה כיצד הפרסומות אינן משקפות את המציאות היומיומית בכל הנוגע לתפקידים מגדריים. אם כך, השאלה הנשאלת היא: האם זה מוסרי להשתמש בסטריאוטיפים מגדריים אלו?
התשובה לשאלה: ישנו שימוש נרחב בסטריאוטיפים מגדריים, ובמיוחד בסטריאוטיפים המיניים. למוסר תפקיד חשוב ומרכזי, אך אין השקפה ברורה של מה זה מוסרי ומה לא מוסרי, כאשר זה נוגע לפרסום. אולם עם התחשבות זהירה ומתוכננת, ישנה אפשרות למפרסמים למצוא מכנה משותף ולהשתמש בסטריאוטיפים וסקס-אפיל בלי לפגוע באנשים במהלך מסע הפרסום.         במסגרת העבודה אציג את התופעה במספר מקומות בעולם, אדבר על המושג מניפולציה, על השימוש בסטריאוטיפים כמניפולציה על הצרכן ועל הקשר בין המפרסם לצרכן, על האתיקה בפרסום, וכן על היחסים בין המשווק ללקוח תוכן העניינים

1 .     מבוא -3
הרקע לתופעה ואפיונה -4-14
1 .1.   הצגת התופעה –..4-10
1 .1.1.      סטריאוטיפים ..4
1 .1.1.1.            סטריאוטיפים מגדריים …4
1 .1.1.2.            דימוי המגדר בפרסומת ..4
1 .1.2.      מניפולציה 5
1 .1.2.1.            הגדרת המושג פרסום מניפולטיבי -.6
1 .1.2.2.            מניפולציה דרך סטריאוטיפים כאחת התופעות הנפוצות בעולם …7
1 .1.2.2.1.      מניפולציה בפרסום דרך מיניות -..8
1 .1.2.3.            אתיקה בפרסום -9

1 .2.   הדיון הנורמטיבי האתי לגבי תופעת המניפולציה המגדרית 11-14
1 .2.1.      ניצול חולשות ודעות קדומות –.11
1 .2.2.      תהליכים ומאפיינים של הפרסום המניפולטיבי -..13
2 .     תיאוריות מוסר ואתיקה לניתוח התופעה –.15-19
2 .1.    אחריות כלפי הלקוח -16     
2 .2.    אחריות כלפי הקהילה –.17
2 .3.   תפקיד המוסר -…18
3 .     השלכות, יישום וניהול הפרסום -20
3 .1.    השפעה על הקהילה והסביבה .20
4 .     סיכום ומסקנות .21
5.     ביבליוגרפיה 22-23