ניתוח ההיבטים ההתנהגותיים, השיווקיים והתפעוליים בחברת Cal כרטיסי אשראי לישראל בע"מ

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5248
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תקציר העבודה התבצעה על חברת האשראי Cal, כרטיסי אשראי לישראל בע"מ, המנפיקה כרטיסי אשראי של חברת ויזה העולמית וכן כרטיסי אשראי של חברת דיינרס.  Cal הינה חברה למתן פתרונות בתחום האשראי. החברה מונה כ 1300 עובדים ומקיימת פעילות בארץ ובחו"ל. במסגרת העבודה ניתחתי את ההיבטים ההתנהגותיים, השיווקים והתפעוליים של הארגון בו אני מועסק ב- 6 אספקטים: הסגנון הניהולי, התרבות הארגונית , מערכות ההנעה בארגון, המבנה הארגוני, תמהיל השיווק ומרכיבי איכות השירות בארגון.
תמהיל השיווק – מניתוח שבעת ה- P של הארגון אנו למדים שתמהיל השיווק מסייע בידי Cal ליצור יתרון תחרותי לעומת המתחרים.
תפעול – ניתוח השירות שהינו חלק מהתפעול, מראה שCal דוגלת בשירות איכותי אשר מגביר את נאמנות הלקוח ומשפר את רווחיותו.  ניתוח ההיבטים האינטגרטיביים הכוללים את ההתנהגות הארגונית, תמהיל השיווק ואת התפעול. מלמד שקיימת השפעה של כל אחד מההיבטים שנבחנו הן על הארגון והן על שאר ההיבטים. אולם לדעת מחבר העבודה לתרבות ארגונית עדכנית אשר תהיה מותאמת לארגון, ישנה השפעה מכרעת. לתרבות הארגונית יכולת תמיכה בשינוי ארגוני, בשיתוף עובדים, קיטון של אי וודאות, תורמת להנעת עובדים, מגשרת בין השיווק לתפעול ומייצרת תרבות של שירות לקוחות.       בחלקו השני של חלק א' נעשתה אינטגרציה בין הנושאים בשלוש רמות שונות על מנת להסביר את הפערים הקיימים ואופי קיומם .
נמצא כי הארגון פועל על פי מבנה פונקציונאלי/היררכי ,בעל סגנון ניהולי שכיח המאופיין עפ"י סגנון מנהל  ביצועי וניהולי, תרבות ארגונית חדשה בתהליכי הטמעה ומערכות הנעה על בסיס תגמול כספי בעיקר.
מסקנות העבודה מצביעות על כך שהפעילות הפנימית במבנה הארגוני ההיררכי הקיים גורם לסרבול רב ,אם על ידי סגנון הניהול השכיח הקיים בו הגורם לשחיקת עובדים ומערכת הנעה מסורתית שאינה מספקת על ידי ניסיון הטמעת תרבות ארגונית חדשה שעונה חלקית למטרותיה בגלל אופי הארגון .
המלצה עיקרית לייעול התהליכים תתמקד בנושא האצלת סמכויות  ,ביזור ופיצול אינטרסים למחלקות השונות בCal , תהליך שעל דעת מחבר העבודה יהווה "תגובת שרשרת" וקטליזאטור לשינוי סגנון הניהול, הטמעת תרבות ארגונית מוטת שירות טובה יותר , אימוץ מערכות הנעה ותגמול לאו דווקא על בסיס כספי שיגבירו מוטיבציה והזדהות עם הארגון כלומר לדעת מחבר העבודה ,המבנה הקיים מתאים לאופי הפעילות שלו, אך נדרשים שינוים  להגמשת הפעילות הפנימית הקיימת כתשובה לדרישות  הלקוחות העסקיים והפרטיים  בשוק האשראי.      תוכן עניינים
                                                                                                                         עמוד תקציר –            2
תוכן עניינים
–.
3
מבוא –  4

1 . סקירה –..  5

1 .1 תרבות ארגונית   5

1 .2 תגמולים ושיטות הנעה – 5 
1 .3 מבנה ארגוני –  5

1 .4 סגנון ניהולי –               5

2 .
שיווק .   6

3 . תפעול –..   7-8

4 . אינטגרציה –    9

4 .1 השפעת סגנון ניהולי על תרבות ארגונית/שיטות הנעה ותגמול/תקשורת .         9

4 .2 השפעת מבנה ארגוני על  תרבות ארגונית/שיטות הנעה ותגמול/תקשורת .      10
4 .3 השפעת תרבות ארגונית על תקשורת/שיטות הנעה ותגמול/סגנון ניהולי ..       10 5. מסקנות —    11

6 . המלצות לסגירת פערי אינטגרציה -..           12
5. ביבליוגרפיה –   13
נספחים –…    14
נספח 1 – תרבות ארגונית  – 14
נספח 2 – מערכות ההנעה  – 15
נספח 3 – סגנון ניהולי —  16
נספח 4 –  מבנה ארגוני —  17
נספח 5 – מבנה שוק חברות האשראי -…          18
נספח 6- מבנה חברת   Cal –    19
מבוא חברת Cal (כרטיסי אשראי לישראל בע"מ) נוסדה בשנת 1978. וחברה בארגונים הבינלאומיים של "ויזה", "דיינרס קלוב" ו"יורופאי" (מסטרקארד). בישראל קיימות שלוש חברות כרטיסי אשראי: Cal היא חברת האשראי השנייה בגודלה בישראל עם נתח שוק של 31% מכלל בעלי הכרטיסים. בעלי המניות של  Cal הם: בנק דיסקונט (71.8%) והבנק הבינלאומי (28.2%). חברת Cal מנפיקה כרטיסי אשראי ללקוחותיה, הפרטיים והעסקיים,  ללא קשר היכן מנוהל חשבון הבנק שלהם.
בחברה מועסקים כיום כ- 1200 עובדים. בראש החברה עומד המנכ"ל. בחברה 7 אגפים ובראש כל אגף עומד מנהל המשמש גם כסמנכ"ל. בנוסף 5 יחידות הכפופות ישירות למנכ"ל.