אנליזה ביקורתית של טרנד כלכלת החוויות בחברת Cal כרטיסי אשראי לישראל בע"מ

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4454
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תקציר מנהלים העבודה התבצעה על חברת האשראי Cal, כרטיסי אשראי לישראל בע"מ, המנפיקה כרטיסי אשראי של חברת ויזה העולמית וכן כרטיסי אשראי של חברת דיינרס.  Cal הינה חברה למתן פתרונות בתחום האשראי. החברה מונה כ 1300 עובדים ומקיימת פעילות בארץ ובחו"ל.
כרטיס האשראי הפך מכרטיס פונקציונאלי לכרטיס חוויתי בעל ערכים נתפסים מעבר לשירותי סליקה ורכישה. טרנד כלכלת החוויות בשוק האשראי בישראל ובעולם,  החל בתחילת המאה הנוכחית לנוכח התפתחות כלכלית ותרבותית ,ונכנס כחלק אינטגראלי באסטרטגיה השיווקית של חברות האשראי ,בהבדלי רמות שימוש בטרנד בין אחת לשנייה , מתוך כוונה למקסם רווחיות והכנסות, לשמר ולהגדיל בסיסי לקוחות ,דרך יצירת תוכניות נאמנות ומיתוג המוצר ,ובשימוש בכרטיסי  אשראי מתקדמים .
חברות האשראי בארץ קוראות נכון את המפה הכלכלית העתידית . לאחר תהליך ראשוני  בו התחוללו קרבות על נתח שוק ובידול על בסיס צריכה ותמחור , החל השלב השני ,אשר בו שוק הצרכנים משתמש בכרטיס האשראי מעבר לשירותי הסליקה הסטנדרטים – שירותי רכישה ומשיכת כסף. על מנת לפתות את הצרכן יש צורך להשתמש באסטרטגיה חוויתית הכוללת את כל החושים הקיימים ,זאת על מנת ליצור "ערך לקוח" גבוה עד כמה שניתן , תוך מיצוב שוק המטרה של כל חברה ובידולו על ידי תכנים המיוחדים לכל חברה בשוק זה . טרנד כלכלת החוויות החל ותהליך הבשלתו והתבגרותו ימשיך בשנים הקרובות  אך  אין ספק שזהו הכוח שיניע את התחרות בשוק האשראי בשנים הקרובות בתחרות על כיסו וליבו של כל  לקוח. בהשוואת חברות בשוק ( Cal מול לאומי קארד ) נמצא כי הראשונה עושה שימוש רב בטרנד כלכלת החוויות לקהל לקוחותיה על מנת למצב ולבדל עצמה כחברה בעלת יכולות גיוס ושירותיות מדהימות , להגדלת הכנסותיה ובסיס הלקוחות ,  מול חברת לאומי קארד , המשתמשת בטרנד זה פחות ולפיכך ניכרות התוצאות בשטח .
    תוכן עניינים
                                                                                                                         עמוד תקציר מנהלים -.   2
מבוא
–   4
 1  טרנד כלכלת החוויות בשוק האשראי –        5

1 .1 התפתחות טרנד כלכלת החוויות בשוק האשראי -.       5

1 .2 טרנד כלכלת החוויות בעולם האשראי –סקירת ספרות –..     6 
1 .3 השפעת הטרנד על השוק והתפתחות האסטרטגיה השיווקית ..       8

1 .3.1 שוק המטרה ופילוח שוק .   8

1 .3.2 מיצוב —   9  
1 .3.3 בידול —    9

2 .   שינוי אסטרטגי של השיווק והתפעול – Benchmarking -…      10
2 .1 תמהיל התקשורת –..             10
2 .2 תמהיל המקום (והשירות) ..            11

2 .3 תמהיל המוצרים 12

2 .4 תמהיל המחרה .. 13

2 .5 לוגיסטיקה,ניהול שרשרת אספקה ומערכות רכש …        14

3 . ביבליוגרפיה -. 15
נספח 1 – כלכלת החוויות —            16
מבוא
חברת Cal (כרטיסי אשראי לישראל בע"מ) נוסדה בשנת 1978. וחברה בארגונים הבינלאומיים של "ויזה", "דיינרס קלוב" ו"יורופאי" (מסטרקארד). בישראל קיימות שלוש חברות כרטיסי אשראי: Cal היא חברת האשראי השנייה בגודלה בישראל עם נתח שוק של 31% מכלל בעלי הכרטיסים. בעלי המניות של  Cal הם: בנק דיסקונט (71.8%) והבנק הבינלאומי (28.2%). חברת Cal מנפיקה כרטיסי אשראי ללקוחותיה, הפרטיים והעסקיים,  ללא קשר היכן מנוהל חשבון הבנק שלהם.
בחברה מועסקים כיום כ- 1300 עובדים. בראש החברה עומד המנכ"ל מר בעז צ'צ'יק. בחברה 7 אגפים ובראש כל אגף עומד מנהל המשמש גם כסמנכ"ל. בנוסף 5 יחידות הכפופות ישירות למנכ"ל.
חברות האשראי בישראל מצויות תחת לחצים –הן מצד בעלי המניות והן מצד המתחרות – והן מנסות לשמור על פעילויות של ערך מוסף גבוה עקב פיקוח הדוק יותר של הרגולציה והציבור. התחרות בשוק רווי על כרטיסי אשראי , מועדונים ומתן פתרונות אשראי ,חשש מעריקת צרכנים ופעולות שימור מאסיביות …