תוכנית עסקית- חברת Wine From Holly Land

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 8806
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

תקציר מנהלים מטרה הקמת אתר האינטרנט WINE FROM HOLLY LAND.CO.IL יוצאת אל הפועל לאחר זיהוי הזדמנות עסקית מול נישה ייחודית  אשר ההתייחסות אליה בשיווק המקוון קטנה למדי , דבר היוצר אפשרות ליתרון תחרותי מיידי ויצירת "אוקיינוס כחול " למיזם זה (נספח 1 ). היתרון יאפשר לשווק יינות בוטיק ישראליים מאזור ספציפי בישראל – הרי הגליל לקהל צרכנים בחו"ל , תוך ניהול הפרויקט ברמת סיכון נמוכה לצד רווחיות גבוהה .
תיאור החברה :
2 בעלי החברה ישקיעו באופן שווה סכום של
5 ,000 אלף ₪ לצורך התנעת הפרויקט. המבנה הארגוני יהיה גמיש וניתן לשינוי כמענה לתנודתיות דרישה למוצרים . פעילות הניהול השיווק והתפעול יהיו ליבת הפעילות של הארגון וינוהלו ע"י השותפים  ,כאשר יעוץ שיווקי וכלכלי יהיו במיקור חוץ או במסגרת שת"פ הדדי (ברטר). החברה תמוקם במושב גבעת ישעיהו בעמק האלה ,לצורך נגישות והפעלה יעילה ואופטימאלית של סחורה ומשלוחים מול יקבי הבוטיק הפוטנציאליים לשת"פ הנמצאים באזור. שם האתר והסיומת (CO.IL) מכילים אלמנטי חיפוש שכיחים, זאת ע"מ לקבל דירוג גבוה (וכניסה לאתר ) בעת חיפוש מוצרי יין ע"י גולשים מחו"ל.
החברה תציב יעדים איכותיים למוצריה ולשירות הניתן לקהל לקוחותיה, ברמות השירות הגבוהות ביותר.  תיאור המוצר יין בוטיק ישראליים , כחלק מטרנד עולמי הולך וגדל בצריכת יין ככלל וצריכת יינות בוטיק בפרט  זוכים להתעניינות קהל צרכנים רב מחו"ל . באזור הגיאוגרפי המדובר ,  קיימים כ 30 יקבים אשר מייצרים יינות משובחים ,על פי סקירות אתרי אינטרנט  ישראליים וזרים . חלק מהיקבים כשרים וחלקם לא , דבר היוצר נישה צרכנית רחבה של קהל צרכנים לא יהודי , יהודי הדורש כשרות ויהודי/ישראלי שאינו מקפיד על כשרות .
יתרונות המוצר /השירות
1 )       שוק יינות הבוטיק הישראלי מקבל תשומת לב ניכרת בשנים האחרונות בזכות היינות המוגדרים כייחודיים " ע"י מגזינים מובילים וזכייה במסגרת תחרויות בחו"ל.
2)       היינות ישווקו במחירים אטרקטיביים מול יינות רגילים /יינות בוטיק מארץ הזמנת הלקוח כך שללקוח ישתלם להזמין יין ישראלי מובחר בעל יתרון כלכלי .
3)       שירות מהיר – עד 7 ימים עסקים מרגע הזמנה לכל מדינה על פני הגלובוס
4 )       מבחר יינות בוטיק ישראליים מאזור גידול מובחר .
מגמות שוק היין העולמי  בשנת 2008 צפוי שוק היינות העולמי הגלובלי לגדול ב-5 אחוז לכמות של 224.8 הקטוליטר (100ליטר =1 הקטוליטר)  ולשווי כספי של 117 מיליארד –גידול של 9 אחוז משנת 2008 – עקב המגמה של צריכת יינות טובים ויקרים יותר, קיים פוטנציאל מכירה אדיר לקהל צרכנים בחו"ל אשר טרם נחשף בשיווק המקוון ליינות הבוטיק הישראליים המשובחים. בהתחשב בכך ששוק יינות הבוטיק מהווה כ % 22.5 מכלל מכירות היינות העולמי (במספרים ריאלים מדובר על שוק המגלם מכירות של 21 מיליארד דולר ,העולה בכ % 5 מדי שנה) ,הקמת האתר בתקופה זו מהווה הזדמנות עסקית ריאלית לחלוטין.
   תוכן עניינים
                                                                                                                         עמוד תקציר מנהלים -.2-3
תוכן עניינים –..4

1 .      ההזדמנות העסקית —           5

1 .1    מגמות עולמיות בשוק היין             5

1 .2    גורמים קריטים בזיהוי ההזדמנות העסקית –           6 
1 .3    מודל SWOT – ניתוח הסביבה העסקית —  7
1 .4    פילוח שוק –  8

2 .      תוכנית עסקית  –..   9  
2 .1    תכנון שיווקי-
–.    9

2 .1.1 פוטנציאל שוק   9

2 .1.2 אסטרטגיה שיווקית –             9

2 .1.2.3  טבלה
1 – צפי מכירות –         12

2 .2    תכנון תפעולי וארגוני –   13

2 .2.1 מבנה ארגוני .   13

2 .3 תכנון פיננסי –   14

2 .3.2 טבלה מס' 2 – רווח והפסד פרו פורמה          14

2 .3.3  טבלה מס'
3 – תזרים מזומנים -…           15

2 .4 היבטים משפטיים ליזמות …           16

2 .5.ניתוח ההתאמה ליזמות -.            17
טבלה 4- התאמה ליזמות -…            18
      
3 . שיקוף אישי כסיכום עבודה ..           20
4 .
ביבליוגרפיה -.. 21
5. נספחים –22-27
נספח 1 – שאלון התאמה ליזמות –..27-29
נספח 2 – שאלון התאמה ליזמות –..30-31