תכנית עסקית חברת פוקס

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3204
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

סמסטר א- 2009
 ממ"ן 16   בקורס ניהול השיווק  רשת האופנה "פוקס"    תמצית מנהלים:
הממן עוסק בניתוח אחת החברות המצליחות בענף הטקסטיל בישראל – "פוקס". החברה מהווה דוגמא לבעלי רשתות אחרים המנסים לחקות את דרכה ולהצליח בבורסה. חברת פוקס מעצבת את כל מוצריה בארץ ובחו"ל ומזמינה את ייצורם מקבלני משנה על פי הוראות וסטנדרטים שנקבעו על ידה. מרבית המוצרים כיום מיוצרים במזרח אסיה. התמודדות החברה מול חשיפה של יבוא מוצרים זולים יחסית בשל עלויות ייצור נמוכות בחו"ל באה לידי ביטוי בעיקר בייבוא תוצרת גמורה המשווקת בחנויות המופעלות על ידה, על ידי חברות הבת והזכיינים, תוך ניצול ושימוש בתשתית השיווק הקיימת של החברה.
בהמשך תבוצע סקירה של השוק בו פועלת החברה, הסביבה העסקית ומנהלי החברה (יזמיה ומנהליה), כן  יתוארו הכוחות הפועלים בעד ונגד החברה. הסבר על מצב השוק- תעשיית הטקסטיל בארץ הינה די מפותחת אך גם זקוקה לצמיחה מאחר ורוב הפריטים והמוצרים כיום מיובאים מחו"ל.אציין כי הדעה  הרווחת בציבור בנוגע לתעשייה שהיא מזוהה עם מכונות אריגה מיושנות, עם עובדים בעלי יכולת אישית נמוכה או מוגבלת ועם כישלונות כלכליים.
החברה כאמור המוכרת בציבור בשם המותג ,פוקס" היא חברה ציבורית ישראלית העוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק של מוצרי ביגוד ואופנה. החברה נחשבת כמובילה בתחום שיווק האופנה בישראל כשהיא מתמחה בשוק הזול יחסית והצעיר.
החברה נודעת במסעות הפרסום הפרובוקטיביים שלה בהם רמיזות מיניות רבות.
המותגים של הרשת נחלקים לארבעה קטגוריות עיקריות:
בגדי נשים, בגדי גברים, בגדי ילדים, בגדי פעוטות.
בנוסף החברה מייצרת ומשווקת מוצרי אופנה שונים (חגורות, נעליים, כובעים ועוד).
הדילמה השיווקיות שברצוני לחקור במסגרת הפרויקט המסכם היא: חברה המגדירה את תחום עיסוקה בצורה שגויה ומבלבלת ע"י כך שהיא פונה לפלח שוק מצומצם ומצטיירת כחברה המתאימה לפלח שוק זה בעוד שמוצריה מתאימים לפלח שוק רחב יותר. תוכן עניינים:
תמצית מנהלים                                                                    2
רקע כללי והיסטורי על החברה                                              
4 המצב השיווקי הנוכחי                                                           5-12
ניתוח הזדמנויות                                                                   13-14
סיכום הניתוח והגדרת/ תכנון יעדים                                          15-16
בקרה                                                                                
1 7
ביבליוגרפיה                                                                        18
העבודה בפונט
1 4