סמינריון - הגורמים המשפיעים על יכולת הלמידה הארגונית של הארגון הרב-לאומי

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7303
מספר מקורות 26

תקציר העבודה

גורמים המשפיעים על איכות הלמידה הארגונית בארגון רב לאומי למידה ארגונית זוהתה זה מכבר כגורם מכריע בהצלחה עסקית של חברות. ניתן להגדיר למידה ארגונית  כהתפתחות של ידע הקיים אצל עובדים בארגון, ויישומו  בפעילויות בחברה, הפותח פתח לשינוי פוטנציאלי  באותן פעילויות (Berends, Boersma and Weggeman, 2003), או לחליפין, כיכולתו של הארגון לספוג מידע, להפיק לקחים ולהשתפר על בסיס הידע הנרכש. יכולת זו מאופיינת ב-4
תהליכים:
1 .                   אינטואיציה הכרה בדפוסים ותהליכים והעלאת רעיונות, תהליך זה מתרחש לרוב ברמת הפרט.
2.                   פירוש – יצירת משמעות והבנה משותפת, מדובר בתהליך של שילוב ההבנות האישיות של פרטים בארגון- תהליך קבוצתי.
3.                   אינטגרציה – פעולה קולקטיבית מוגדרת – שילוב הידע החדש במאגר הידע של הארגון והשתכללות לפיו.
4.                   מיסוד -הטבעה סופית של הידע הנרכש בארגון. (Lehesvirta, 2004).
בעוד שהלמידה הארגונית חשובה לא פחות, ואפילו יותר, בארגונים רב לאומיים, הרי שבפועל, עשויה להיות למידה זו מורכבת, וקשה יותר.
עם זאת, יכולתו של הארגון ללמוד הנה חיונית להצלחתו העסקית. בעבודה זו, אבקש לבחון את הגורמים המשפיעים על יכולת הלמידה הארגונית של הארגון הרב-לאומי. ראשית, אגדיר את הלמידה הארגונית ואעמוד על חשיבותה הייחודית בארגונים רב-לאומיים. בהמשך, יבחנו מספר גורמים אפשריים המשפיעים על הלמידה הארגונית, בפרט, התרבות הארגונית, וסגנון הניהול בחברה, תוך התייחסות למבנה הניהולי בחברה כחלק מכך. משוער, שגורמים אלו יזוהו כבעלי השפעה ישירה ומהותית על יכולת הלמידה הארגונית בחברות רב-לאומיות.
לסיכום, תתבצע הערכה כללית של הגורמים המשפיעים על יכולת הלמידה הארגונית של ארגונים רב-לאומיים ויוצעו אפשרויות לשיפור הלמידה בארגונים קיימים.
ראשי פרקים:
1 . מבוא
2. למידה ארגונית בארגונים רב לאומיים
3 . גורמים המשפיעים על יכולת הלמידה הארגונית בארגונים רב-לאומיים
4 . השפעת התרבות הארגונית וסגנון הניהול על יכולת הלמידה הארגונית 5. סיכום ומסקנות