על הפרק החמישי "The Film Image" בספר "Sculpting in time" של אנדריי טרקובסקי
מוסד לימוד | אוניברסיטת תל-אביב |
סוג העבודה | עבודה אקדמית |
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
מילות מפתח | "The Film Image", Sculpting in time, אנדריי טרקובסקי, טרקובסקי, לפסל בזמן |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 1804 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
תקציר:
סיכום הפרק החמישי בספר של אנדריי טרקבוסקי "Sculpting in Time" כיאה לאהבתו הגדולה של טרקובסקי לספרות, שירה ומוזיקה קלאסיים ואיכותיים, הוא פותח את הפרק החמישי בספרו "לפסל בזמן" בציטוט של הסופר תומס מאן, האומר ש"הייחודיות של ההוויה הספיריטואלית שהיא פורצת גבולות חדשים מהתפיסה הרגילה שלנו, לעבר האינסוף, המוחלט, והיא מסמלת עולם שלם, ספיריטואלי, של מחשבות ורגשות אחרים". אין קביעה מתאימה מזו לתאר את עבודתו וסרטיו של טרקובסקי. בפרק זה הוא מסביר מהו הדימוי הקולנועי לפי דעתו, ואיך דרכי העשייה הקולנועית, תוך שילוב של האלמנטים העיקריים בעשייה זו, מכוונים כולם לייצר דימוי כמו הדימויים ביצירותיהם האיכותיות של גדולי האמנים שאותם הוא מכבד ומעריץ – ברגמן וקוראסווה, לאונרדו דה-וינצ'י ובאך. להם היכולת המופלאה לבחון את החיים במדויק, כאילו הם הולכים לאחור ובוחנים את העולם ממרחק. ללא מקורות