יחסי ציבור

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5014
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

עבודה קבוצתית מסכמת במודול יחסי ציבור Public Relations 5MK0
5
1 .     מרצה: תאריך הגשה: ינואר 2009
עבודה המוגשת כחלק מן הדרישות ללימודי מנהל עסקים תואר ראשון תוכן עניינים
מבוא -… 1
פרק א: הגדרת הבעיה 2
פרק ב': הגדרת מטרות קמפיין יחסי ציבור 4
פרק ג': תכנון –. 6
פרק ד': יישום תכנית 9
פרק ה': בקרה והערכה — 10 פרק ו': סיכום -… 11
ביבליוגרפיה –. 12
Bibliography -… 12
נספחים … 13
  מבוא
"מפלגת הירוקים – לאיכות הסביבה והחיים בישראל" (להלן: "הירוקים" או "המפלגה") נוסדה בשנת 1997 בעקבות אסון המכבייה (אתר מפלגת ה"ירוקים" – היסטוריה). מחקירת האירוע, אשר נדון בוועדת חקירה פרלמנטרית (ועדות חקירה פרלמנטריות / מסמכי ועדות, 2000) עלה כי התוצאות החמורות מהפגיעות אינן בעיקרן כתוצאה מהתמוטטות הגשר, אלא מהמים המזוהמים הזורמים בירקון. שנה לאחר היווסדה זכתה המפלגה בהכרה אלקטוראלית כשהכניסה שני מועמדים בבחירות המקומיות למועצת עיריית תל אביב יפו ומאז ועד היום הגדילה המפלגה את נוכחותה במועצות מקומיות ברחבי הארץ.
למרות הישגיה הנאים בבחירות המקומיות, כשלה המפלגה בבחירות לכנסת מאז היווסדה. לאור עליית כוחה האלקטוראלי לאורך השנים (ראה נספח א') צופה המפלגה כי יחד עם שלש-מאות חבריה ו 65
אלף הרשומים ברשימותיה מאמציה יניבו פירות בבחירות הקרבות וכי הסקרים המופיעים באתר המפלגה הצופים זכייה בשלושה עד ארבעה מנדטים – יתממשו.
ברם, על המפלגה להתמודד עם חוסר תקציב (הנובע גם מהסמיכות למערכת הבחירות המוניציפאליות), מפלגות בעלות סדר יום זהה (במידה זו או אחרת), וקשיים כמעט בלתי אפשריים במסגרת החוק המשפיעים על יכולותיה לגייס כספים וליצור מסע יחסי ציבור בעל עצמה חזקה ומשמעותית. על המפלגה לקבוע בזמן קצר מאוד את קהל היעד, לזהות את צרכיו, לבנות את הצעותיה – עד כאן שלב המיקוד. בשלב שני, על המפלגה ליצור את הבידול, על מנת ליצור מחוייבות של הבוחר להצבעה ביום הבוחר. בשלב האחרון, יש לשלב את בין שני אלו לערוצי התקשורת התואמים לקהל היעד ולמסר הנבחר, וכל זאת בהתאם ללוחות הזמנים הנתונים והתקציב הקבוע, תוך שאיפה לעמידה ביעדים המוגדרים.