ניתוח מותג- "השחר העולה".

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7298

תקציר העבודה

"השחר העולה" ממרח מעולה "אנחנו משתמשים במוצרים כדי להשפיע על רגשותינו ועל מצב רוחנו. מוצרים מזכירים לנו מי אנחנו רוצים להיות…מוצרים תומכים בפנטזיות" ( ד"ר דן הרמן) חלק א' המוצר אותו בחרנו למתג הוא ממרח השוקלד "השחר העולה"-ממרח שוקלד למריחה  בטעם ה"קלאסי" הרגיל (להלן: "המותג" ו/או "השחר").
רקע:
מפעל "השחר העולה" הינו מפעל משפחתי, בבעלות משפחת וידברג ומשפחת לבקוביץ, ומנוהל כיום ע"י  הדור השלישי למשפחה.  המפעל מייצר כיום רק את ממרח השוקלד המוכר (חלבי ופרווה), הטעם הקלאסי, וכן ממרח שוקלד בטעמים נוספים של ריבת חלב ובטעם אגוזים.
מקור השם "השחר" נבחר בשל מראה השמש הזורחת מעל הכרמל. השם  שונה ל"השחר העולה" עם  הצטרפות משפחת לבקוביץ . המפעל מצוי בחיפה ומעסיק כ- 50 עובדים.

"השחר העולה" "נוטלה" "שוקולד פרה" "ממרחית" מודעות הציבור  לשם המותג רוב הנבדקים היו מודעים לשם המותג (בעיקר ההורים ופחות הילדים, הכירו את השם).
קיימת מודעות לשם. בקרב ההורים. הילדים חלקם קראו לשוקולד- שוקולד אגוזים ולא בשם המותג.
מודעות נמוכה יחסית לשם. לא התיחסו למותג כשייך לשוק הממרחים אלא לשוק השקולד. מודעות לשם מודעות נמוכה מאוד לשם ורק הורה אחד. איכות נתפסת רוב הנבדקים חושבים שמדובר במותג טוב ואיכותי כל הנבדקים חושבים שמדובר במוצר איכותי ביותר.
נחשב מוצר טוב אך לא ברור אם מיוחס לממרח עצמו או למותג של חבילות השוקולד.
בשל חוסר המודעות – אין נתונים לאיכות המוצר אסוציאציות אסוציאציות (בקרב ההורים) של ילדות, חזרה לתקופת ביה"ס, טיולים שנתיים, ישראלי, "מצה עם שוקולד" יוקרתי, חוץ לארץ,  קרפ צרפתי.
מתקשר לשוקולד פרה נאמנות נאמנות בינונית נאמנות גבוהה בקרב הילדים –
זהות המותג – IMAGE הגישה לראות במותג כבעל אישיות וזהות כשלעצמו כך שהציבור מייחס לו תכונות אנושיות ו"מנהל" עם המותג מערכת יחסים. בכדי לבחון כיצד הצרכנים רואים את המותג ואיזו אישיות מיחסים לו, ומכאן להבין את תפיסת הצרכנים את המותג, ערכתי סקר אקראי נוסף בקרב 10 נבדקים, הורי הילדים שנבדקו בשאלון לגבי פילוח השוק והתחרות. בגילאי
3 5-45, מתגוררים באזור המרכז, בעלי מקצועות חופשיים והכנסה בינונית גבוהה.

מאפייני רצון המותג:
  המוצר חיוני כמעט בכל בית בו יש ילדים הלומדים בבית ספר (המוצר: הכוונה לשוקולד בכלל לאו דווקא של השחר). הרצון במוצר מתעורר כל יום, באופן רציף. כאשר הילד לוקח 2-3
כריכים לבית הספר, אחד מהם יהיה עם שוקולד. הדגש כאן הוא על השימוש במוצר, שכן את הקניה בפועל לאו דווקא עושה הילד (אבל הוא בהחלט מכוון אותה). הצרכן בוחר בתבונה בשוקולד הזול ביותר (השחר) המעוצב ביותר (במיתוג מחדש- השחר) באטרקיבי ביותר (2
באחד-2 טעמים שוקולד שחור ולבן במחיר של אחד) והנוח ביותר- החידוש של המארז הלחיץ.
בחירת אסטרטגית המותג:
מותג השחר עוד לפני שלב המיתוג מחדש נמצא על נקודת פתיחה לא רעה בכלל שכן כבר קיימת הבטחה לגבי המותג שהיא אמינה מאוד (מה שהתגלה גם בשלב המחקר) וייחודית אולי לא כגימיק שיווקי (עדיין) אך יחודית ברמת הנוסטלגיות, שכן סיבות פסיכולוגיות הן הסיבות לכל דבר וברגע שמוצר מעורר בי תחושת נוסטלגיה זה כבר משהו שניתן להתבסס עליו. למרות ההבטחה של המותג הנשענת על אמינותו בחרנו להנהיג מיתוג מחדש- מותג קיים לעתיד חדש לשחר העולה: