סמינריון מחקרי - תוקפנות בגני ילדים
מוסד לימוד | המכללה האקדמית עמק יזרעאל |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | פסיכולוגיה |
מילות מפתח | גני ילדים, ילדים, תוקפנות, תוקפנות בגיל הרך |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 3785 |
מספר מקורות | 21 |
תקציר העבודה
תקציר תוקפנות ילדים קשורה באופן ישיר לתנאים בגן ולתכנים המועברים בו.
שיטות חינוך שונות מדגישות תכנים שונים ועקב כך יוצרות תנאים שונים. הבדלים גדולים בתנאים ובתכנים נמצאו בין שיטת חינוך ולדורף לשיטת החינוך הרגילה. מחקר זה בדק האם קיים קשר בין שיטת החינוך לרמת התוקפנות בגן הילדים. המחקר נערך על-ידי תצפית ורישום בארבעה גני ילדים וכלל 89 ילדים- 42 ילדים בגני ולדורף ו-47 ילדים בגנים רגילים. השערת המחקר הייתה שבגן הפועל בשיטת חינוך ולדורף יימצאו פחות גילויי תוקפנות מאשר בגן הפועל בשיטת החינוך הרגילה. תוצאות המחקר אוששו את ההשערה, כך שבגני ולדורף נצפו פחות גילויי תוקפנות בממוצע מאשר בגנים רגילים. לאור זאת, יש לבחון שילוב אלמנטים אנתרופוסופיים הקשורים בהפחתת תוקפנות גם בגנים הפועלים בשיטת חינוך רגילה.
העבודה בפונט
1 4
תוכן עניינים
תקציר 3
מבוא ..4
השערות –…8
שיטה .
9
תוצאות –..
10 דיון ומסקנות –
13
ביבליוגרפיה -.
16
נספחים נספח א' – טבלת רישום – 19
לוחות ותרשימים לוח 1 – ממוצעים וסטיות תקן לגבי סוג התוקפנות ומין הנבדק בכל שיטת חינוך –..
11
תרשים 1 – השוואת ממוצע גילויי התוקפנות בפעילויות השונות בגני ילדים לפי שיטות חינוך .
12
העבודה העבכעגכעגכע