עבודה ביחסי ציבור עמותת יד ביד

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3251
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

יחסי ציבור -2021  עבודה קבוצתית – עמותת "יד ביד" תקציר מנהלים בעבודה זו אנו בונים קמפיין ומערך שלם של יחסי ציבור עבור עמותת "יד ביד" בה אנו עובדים.
קמפיין זה והמערך עליו הוא בנוי, אמורים להביא את העמותה להשגת המטרות אותן הגדרנו והן:
להביא את הארגון ואת מטרותיו להכרת הציבור.
לגייס תרומות.
לגייס מתנדבים חדשים.
מטרות אלו הינן צורך קיומי קריטי לפעילות עמותה כזו שהינה מלכ"ר, שכן ללא תרומות ומתנדבים, אין לעמותה זכות קיום, משום שהמצב הכלכלי והחברתי בארץ הולך ומתדרדר, והצורך בסיוע הולך ומתגבר (כמות הנזקקים גדל משנה לשנה).
המסר העיקרי של הקמפיין שאותו בחרנו להעביר הוא הצורך ההולך וגובר לסיוע בקרב האוכלוסייה, והצורך של העמותה בגיוס נרחב של מתנדבים נוספים ותרומות לטובת המשך והגברת הפעילות, כאשר הסלוגן הנבחר שלנו הוא : "עזור לנו, לעזור להם…" קהלי המטרה שלנו בקמפיין זה הם בעצם כלל הציבור בארץ (כמתנדבים ותורמים פוטנציאלים), גופים עסקיים שיוכלו אף הם לסייע הן בתרומות והן במתנדבים (תוך ניצול האופנה של תרומה לקהילה בקרב פירמות), גופים ממשלתיים (סיוע מתקציבי משרד הרווחה) וקהילות בחו"ל אשר עיקר הכוונה היא לתרומותיהם.
את הקמפיין בחרנו לנהל באמצעות מספר ערוצים על מנת למצות את כל הפוטנציאל, ולפיכך תחילה נפעל מול התקשורת הטלויזיונית ע"י כתבות תדמית ותשדירי פרסומת הסברתיים שמטרתם ליצור את החשיפה והגירוי הראשוניים, במקביל נפעל באמצעות לוביסטים מול משרד הרווחה (להשגת תקציבים) ומשרד החינוך על מנת לשלב את פעילות העמותה בפעילות של "מחויבות אישית". השלב הבא יהיה מכירת סיכות "יד ביד" אשר כל ההכנסות יוקדשו כתרומה לעמותה, ובסיום של הקמפיין יהיה במופע התרמה ענק שבו יופיע אמנים נחשבים וכל האמצעים והמשאבים הנדרשים ייתרמו וכמובן כל ההכנסות מהמופע יוקדשו גם הן כתרומה לעמותה.
הלו"ז לפיו בנינו את הקמפיין הזה הוא כשבעה חודשים, ועלותו המשוערת היא 75,000 $ אשר ברובם עפ"י התכנון ייתרמו לעמותה.
תוכן עניינים
מבוא. 1
יחסי ציבור. 2
בניית תכנית יחסי ציבור. 2
מודל תכנון התקשורת. 2
מודל RACE.. 3
RESEARCH – מחקר. 3
ניתוח SWOT. 4
ניתוח PEST. 4
הצגת בעלי העניין 5
הגלגל של ברנשטיין (1984) 5
ACTION- פעולה. 6
COMMUNICATION – תקשורת. 7
EVALUATION – הערכה / בקרה. 8
ניהול משברים.. 10 סיכום.. 12
ביבליוגרפיה. 13