עבודת פרו סמינריון בנושא משאל-עם

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3185
מספר מקורות 44

תקציר העבודה

נושא העבודה – משאל-עם: יתרונות, חסרונות, דרכים למיתון החסרונות ויישום על רמת-הגולן. צורת השלטון בישראל מתוארת בספרות כדמוקרטיה קונסוציונלית. צורה זו של משטר שואפת ליישב סכסוכים ולהכריע בנושאים חשובים באמצעות פשרה וקונצנזוס. להבדיל מכך, משאל-עם הוא מנגנון שבו העם עצמו מתבקש להביע דעה או לקבל החלטה בשאלה העומדת על סדר היום הציבורי. מדינות דמוקרטיות שמאסו בשיטת הפשרה ובנציגים שנלווים לה, בדרך כלל קוראות לביצוע של משאל-עם על מנת להכריע בצורה מובהקת, לפי דעת העם, שלא משתמעת לשתי-פנים בשאלות גורליות.  בחיבור זה אסביר מהו משאל-עם, אדון בסוגיו השונים, אסקור את ההיסטוריה של משאלי-עם במדינת ישראל בקצרה ואסביר מהו החוק הקיים.
בהמשך, אסביר את היתרונות והחסרונות הרבים שמתלווים לקיום משאל-עם ואת הדרכים שבאמצעותן מדינת ישראל יכולה להתגבר על החסרונות הללו על מנת לקיים משאל-עם כשאר המדינות הדמוקרטיות שעושות זאת.
לסיום, אסביר מהו המעמד המשפטי של רמת-הגולן כשטח שמוחל עליו המשפט הישראלי וכיצד ניתן לקיים (באם מחליטים על כך) משאל-עם ביחס לשטח זה ומהו הרוב הנדרש על מנת לקיימו. תאריך הגשה: 817.06.200 כמות מילים : 3451
תוכן עניינים
פרק א' : מבוא -…
2    פרק ב' : משאל-עם .
3
פרק ג' : יתרונות משאל-עם –
5
פרק ד' : חסרונות משאל-עם ..
7
פרק ה : דרכים למיתון חסרונות –..
9
פרק ו' : משאל-עם ביחס לרמת הגולן …
11
פרק ז' : סיכום –
13