בתקשורת כתרבות-קורס מתקדם באוניברסיטה הפתוחה,הציון שקיבלתי בו 91
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת כתרבות |
מילות מפתח | האוניברסיטה הפתוחה, ממן 12, תקשורת כתרבות |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 2543 |
תקציר העבודה
ציון 91 תקשורת כתרבות –ממן 12 שאלה 1
1 . דיון בסוגיה: אילו תפקידים ממלאים התכנים של אמצעי התקשורת ואמצעי התקשורת עצמם בחייהם של בני אדם:
א.קארי-גישה לתקשורת כתרבות:
בתחילת המאמר, קארי יוצר אבחנה בין 2 תפיסות שונות של התקשורת בחברה:
1 .תקשורת כהעברה – תפיסה מסורתית שתופסת את התקשורת ככלי להעברת מידע לכמה שיותר אנשים וכמה שיותר מרחב. ככזו התקשורת משמשת כאמצעי שליטה בבני האדם ובמרחב. שליטה זו מתבצעת דרך העברה והטמעה של ידע ורעיונות.
קארי אומר שהשאלות שמקובלות ברוב התקשורת לפי גישה זו, מתקדמת בהשפעה האפשרית של מסרי התקשורת או לחילופין בשאלות של אלו צרכים מתמלאים ע"י התקשורת.
2.תקשורת כהתכנסות – קארי מעדיף את התפיסה הזו שטוענת כי התקשורת היא טקס, ריטואל שמושך אליו את בני האדם ומקרב ביניהם תוך כדי יצירת תחושת שיתוף ואחווה ואמונות משותפות. קארי טוען שלפי תפיסה זו, בני האדם לא משתמשים בתקשורת כדי ללמוד מידע חדש, אלא, כדי לחזור ולספר לעצמם את מה שהם כבר יודעים. ההתכנסות הזו משמרת את החברה לאורך זמן. התקשורת גורמת –
העבודה ללא מקורות