מוסר ועסקים- ניסויים בבע"ח עבודה

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 90
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4712
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

מבוא:
ניסויים בבעלי חיים היא שיטת מחקר שנולדה לפני כמה מאות שנים. רוב הניסויים בבעלי חיים מתבצעים במסגרת מחקרים בסיסיים בביולוגיה ובפסיכולוגיה. ניסויים בבעלי חיים משמשים גם לבדיקת תרופות, מוצרי קוסמטיקה, חומרי ניקוי, חומרי הדברה, מזון ותוספי מזון, חומרי לחימה ונשק. ברובם, מחייבים ניסויים בבעלי חיים פגיעה ואפילו המתת החיה הניסיונית. ניסויים בבעלי חיים הינו תחום שנוי במחלוקת. יש המתנגדים לניסויים בטענה שהניסויים אינם יעילים ואף מזיקים למחקר ולרפואה. אחרים מתנגדים לניסויים בטענה שהניסויים אינם מוסריים, מטעמים של צער בעלי חיים או של זכויות בעלי חיים.
רובינו מוכנים להקריב את חייהם של בעלי חיים להצלת חייהם של חולים אנושיים. נשאלת השאלה, האם חייהן של חיות הן שלנו להקריבם?
האם המחקר על בעלי חיים נחוץ ומועיל? האם ניסויים על בעלי חיים בתחום הרפואה מוצדקים מבחינה מוסרית? במהלך העבודה אני אבדוק את הסוגיה המוסרית של ניסויים בבעלי חיים – באילו תנאים ניסויים בבעלי חיים ע"י המערכת העסקית זו פעולה מוסרית. ואנסה לענות על השאלה האם ניסויים על בעלי חיים מוצדקים מבחינה מוסרית?
כחלק מהדיון בשאלה אנסה לעמוד על הניסויים השונים הנערכים בבעלי חיים, מטרותיהם והשפעתם של החיות הנסייניות. כמו כן אעמוד על החלופות הקיימות.
אעלה את הטיעונים בעד ונגד השימוש בבעלי חיים לניסויים ואסקור את המצב החוקי בעניין בארץ ובעולם.
עבודתי כוללת 3 פרקים עיקריים: כלכלי, חוקי ומוסרי תוכן עניינים:
מבוא
3
פרק כלכלי 5
פרק חוקי 9
פרק מוסרי
1 2
דיון ומסקנות
1 6
ביבליוגרפיה
1 9