פסיכולוגיה התפתחותית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה התפתחותית: מינקות להתבגרות |
מילות מפתח | פסיכולוגיה התפתחותית ממן 13 |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 1833 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה (ממ"ן) 13 פסיכולוגיה התפתחותית שאלה 1
א.
הסבירו מהם מרכיבי השפה בקצרה.
תשובה לסעיף א:
מרכיבי השפה: כל שפה בעולם מבוססת על מערכת מורכבת של חוקים וקומבינציות של אלמנטים שונים ברמות שונות של היררכיה: צלילים יוצרים מילים, שמורכבות יחד למשפטים, שהופכים יחד לפסקה וכו'. לכן רכישת שפה דורשת הבנת צלילי השפה ודפוסי הצלילים, מילים ספציפיות של השפה,חוקי דקדוק והאופן שבו השפה משמשת לתקשורת בין אנשים.אם כן, השפה מורכבת ובנויה מצלילים (פונולוגיה), מילים ומשפטים (סמנטיקה), מורפולוגיה, תחביר ופרגמטיקה. חשוב היה לפרט יותר על כל מרכיב. למשל: סמנטיקה –המשמעות של המילים, מורפולוגיה – חיבור של צורנים למשפטים כדי להשתמש בהטיות שונות (ראי גם לפי הציון לסעיף זה), מה משמעות כל רכיב.
כל מרכיבי השפה נלמדים במקביל במהלך שנות החיים הראשונות. לא ממש במקביל, כפי שציינו בכיתה – קודם לומדים להפיק צלילים, אח"כ מילים יחידות, אח"כ חיבור שלהם למשפטים טלגרפיים וכו.
15/20 סעיף ב':
–
העבודה ללא מקורות