ניהול אסטרטגי של חדשנות - ניתוח אירוע

מקצוע
קורס
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1400

תקציר העבודה

ניהול אסטרטגי של חדשנות (DIFFERENT ACTIVITES)  הינו במילים אחרות יכולתה של הפירמה לעשות משהו שונה ומובדל בהשוואה למתחרים בשוק הרלבנטי (לתת שירות או למכור מוצר), או בפי המוטו השגור בפי כול "להיות תמיד צעד אחד לפני כולם". אינטרפטרציה נוספת למונח "אסטרטגיה של חדשנות" הינה הורדת עלויות והעלאת מחירים מצד הפירמה: ניקח לדוגמא את רשת הענק בארצות הברית "Wall-mart", אשר יכולה להוריד מחירים לעומת מתחריה בשל האופן בו היא מנהלת את המלאי שלה. הסיבה לכך היא מו"פ (מחקר ופיתוח) והון אנושי יעיל אשר יאפשרו לפירמה להיות יעילה יותר מבחינה כלכלית, וכנגזרת לגבות מחיר סופי גבוה יותר מהצרכנים הסופיים, עבור המוצר הייחודי. בד בבד, חשוב לזכור כי קיימת תיזה בדבר כשלון הסתברותי גבוה של אסטרטגית החדשנות, בשל אי הוודאות הכרוכה בה (על בסיס מחקרי שוק שבוצעו). עוד נטען, כי מדובר בעיוורון טכנולוגי מצד הנהלת הפירמה שהרי בדרך כלל לא בודקים את הביקוש הקיים בשוק הרלבנטי ובנוסף לכך מדובר במיצוב גרוע מבחינה אסטרטגית בשל המחיר הגבוה הנגבה, ההפצה הספורדית, קידום המכירות המאסיבי לשיווק המוצר וכן תכונות המוצר "הייחודי" אשר לעיתים אינו כה יייחודי. עם זאת, תיאוריה נגדית גרסה כי אינטרגרציה בין כל הפונקציות השונות שמפעילה הפירמה, כגון המחקר ופיתוח, שיווק, ייצור, הפצה וכו' תפתור את האי הוודאות ותוביל –
העבודה ללא מקורות