שיפור עיסקי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 18614
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תקציר מנהלים שיפור ביצועי חברה הוא אסטרטגיה בסיסית להישרדות בשוק התחרותי יותר ויותר היום.
ארגונים עסקיים כיום דורשים ידע בתחומים רבים. החל בפן הטכנולוגי וכלה במשאב האנושי וניהולו האפקטיבי. בשוק התחרותי העכשווי על כל ארגון עסקי לדעת ולמצות את יכולותיו ולהתייעל בתחומים שונים, בכדי להמשיך ולהיות תחרותי, רווחי יותר, ולתת שירות מקצועי ללקוחותיו.
תחילה עבודה זו ביצעה את ייזום פרויקט BPR תוך כדי תיאור שלבי היישום של BPR בחברה.
הכנת מסמך SOW מפורט של תהליך ה-BPR והצגת שלבי התהליך מנקודת הייזום עד ל- SOW לאחר מכאן בוצע תכנון פרויקט BPR אשר כולל בתוכו את מסמך WBS ומסמך OBS ולאחר מכאן נערכה טבלת שלבי פרויקט ה- BPR, הכוללת: שלבים, קדימויות, משכי ביצוע, משאבים ותקציב, בוצע רשת PERT, לוח ג'אנט וטבלת זמנים ומרווחים ופורטו אבני הדרך לפרויקט.
בביצוע ובקרה של הפרויקט תוארו המשאבים הדרושים, פרופיל משאבים ופילוס משאבים.
בנוסף, הודגש תקציב הפרויקט לפי פעולות, לפי חודשים ותקציב מצטבר, הוסבר הקשר בין עלות למשך הפרויקט, והודגשה ההסתברות לסיום הפרויקט במועד.
לאחר מכן, בסיום הפרויקט נותחו הפעולות בסיום הפרויקט של ה-BPR , פורטו גורמי האי ודאות בפרויקט BPR  וניבנו המלצות להתגברות והודגשו הסיכונים האפשריים ולשם כך ניתנה תכנית מגירה.
ולבסוף, בשלב הבקרה נערך מעגל הבקרה על כל מרכיביו, נבנו מדדים ותקנים לארגון כולל הסבר לגבי אופן הקביעה ואופן החישוב, הוצגו השימושים לתוצרי הלוואי של הבקרה בארגון ולשם כך, ניתנה הצעה לשיפורים וכיווני פעולה בהתאם.
מעבודה זו הוסק כי בעקבות הגלובליזציה והקדמה הטכנולוגית של היום כל ארגון יעשה את מיטב יכולתו על מנת לשמור על נתח שוק גבוה ביחס למתחרים ואף ישאף לעלות על ביצועיהם של מתחריו. ניתן לעשות זאת רק על ידי שיפור מתמיד של ביצועים עסקיים ותפעוליים תוך כדי התחשבות בסביבה העסקית המשתנה באופן דינאמי ומהיר. על מנת שהארגון יישאר ב"תמונה" ויהווה חלק מהשוק הוא חייב לשפר תהליכים באופן כללי או לבטל תהליכים שלמים אשר לא רווחיים או לא משתלמים מבחינה עסקית.
וכי ניתן לומר שניהול יעיל של פרויקט הוא פועל יוצא דופן של אפיון נכון של הצורך בפרויקט, ניסוח מסמך דרישות ממצה, בניית WBS ומבנה ארגוני יעיל, תזמון ואיזון נכון של משאבים ובקרה קפדנית של התקדמות הפרויקט.
תוכן עניינים
שער ..עמוד
1 תקציר מנהלים ..עמוד
2 תוכן עניינים -.עמוד
3 מבוא .עמוד
4 ייזום פרויקט BPR .עמודים 5-34
תכנון פרויקט BPR עמודים
3 5-44
ביצוע ובקרה של הפרויקט -.עמודים
4 5-51
סיום הפרויקט -..עמודים 52-59
בקרה -עמודים
6 0-65
סיכום –…עמוד
6 6
בבילוגרפיה -עמוד
6 7
העבודה לא כוללת נספחים מבוא
Plc pipework היא חברה בריטית ותיקה אשר במשך השנים צמחה למובילה בשוק באמצעות רכישת מספר חברות סינרגטיות.יש בחברה ארבעה נהלים וגם מוסדות משמשים כבעלי מניות המניות של החברה.
מבחינה ביצוע פיננסי, מחלקת הניקוז אחראית ל 50% מכלל המחזור של הקבוצה, ושתי המחלקות האחרות אחראיות ל
5 % כל אחת בקירוב.
במהלך העבודה ביצעתי את ייזום פרויקט BPR תוך כדי תיאור שלבי היישום של BPR בחברה.
הכנתי מסמך SOW מפורט של תהליך ה-BPR והצגתי את שלבי התהליך מנקודת הייזום                              עד ל- .SOW לאחר מכאן ביצעתי תכנון פרויקט BPR אשר כולל בתוכו את מסמך WBS ומסמך OBS ולאחר מכאן ערכתי את טבלת שלבי פרויקט ה- BPR, הכוללת: שלבים, קדימויות, משכי ביצוע, משאבים ותקציב, בוצע רשת PERT, לוח ג'אנט וטבלת זמנים ומרווחים ופירטתי מהם אבני הדרך לפרויקט.
בביצוע ובקרה של הפרויקט תיארתי את המשאבים הדרושים, פרופיל משאבים ופילוס משאבים.
בנוסף, הדגשתי מהו תקציב הפרויקט לפי פעולות, לפי חודשים ותקציב מצטבר, הסברתי את הקשר בין עלות למשך הפרויקט, והדגשתי מהי ההסתברות לסיום הפרויקט במועד.
לאחר מכן, בסיום הפרויקט ניתחתי את הפעולות בסיום הפרויקט של ה-BPR , פירטתי מהם גורמי האי ודאות בפרויקטBPR  וסרקתי מהם ההמלצות להתגברות והדגשתי הסיכונים האפשריים ולשם כך ניתנה תכנית מגירה.
ולבסוף, בשלב הבקרה ערכתי את מעגל הבקרה על כל מרכיביו, בניתי מדדים ותקנים לארגון כולל הסבר לגבי אופן הקביעה ואופן החישוב, הצגתי מהם השימושים לתוצרי הלוואי של הבקרה בארגון ולשם כך נתתי הצעה לשיפורים וכיווני פעולה בהתאם.