ניהול משאבים- סלקום,הטמעת מערכת ERP

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 7770
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

מבוא
"באמצעות תשומת לב לסוגיות הרחבות של אסטרטגיה כלפי הקונים והספקים, החברה עשויה לשפר את עמדתה התחרותית ולהפחית את פגיעותה לכוחם" (פורטר, 1991, עמ' 114).
כפי שצוין בתקציר חברת "סלקום" היא מהמובילות בענף השירותים הסלולאריים וככזו היא מחויבת לחדש ולרענן את מגוון השירותים שהיא מספקת ללקוחותיה על מנת לשמר כוחה ויתרונה בענף, להוות דוגמא לשאר המחתרות ועל ידי כך להפחית את מידת פגיעותה ותלותה בהשפעות ולחצים מהסביבה החיצונית והפנימית כאלה הנגרמים על ידי בעלי עניין (לחיוב או לשלילה) למיניהם.
בעבודה זו אציג תהליך של הטמעת מערכת  ERP- Enterprise Resource Planning מערכת מחשוב כוללת אשר תשרת את החברה בכל רמות ההתנהלות החל מניהול מלאי עובר דרך שיפור תהליכי עבודה, מוצרים ושירותים, ניהול כוח העבודה ועוד.  יחד עם זאת אבחן את השפעת השינוי המתבקש מהטמעת המערכת על כל בעלי העניין הפנימיים והחיצוניים של החברה ואופן ביטויים בארבעה שלבים עיקריים בביצוע שינוי מסוג זה :
·         שלב ראשון – שלב הייזום.
·         שלב שיני – שלב התכנון.
·         שלב שלישי – לאחר היישום.
·         שלב רביעי – הסיום.
השינוי משפיע על כל המערך התפעולי בכל הדרגים בחברה וכולם שותפים לו.
העבודה תציג מהלך ניהול הפרויקט על כל שלביו.
לבסוף סיכום והמלצות בנוגע להתמודדות החברה עם המערכת החדשה. תיאור הארגון רקע
כללי:
סלקוֹם היא חברת תקשורת ישראלית המספקת שירותי שיחות ותקשורת לטלפונים סלולאריים בעלת מספר המנויים הגדול ביותר בישראל (2.65 מליון מנויים). החברה הוקמה בשנת 1994 ונכון להיום רוב הבעלות על סלקום נמצאת בידי קבוצת איי. די. בי. שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר.
בתחילת דרכה סלקום הייתה המפעיל הסלולרי השני בישראל, לאחר שנים שבהן הייתה חברת פלאפון מונופול בתחום. באותם שנים שמרה פלאפון על רמת מחירים גבוהה ומיצבה את הטלפון הסלולרי כשירות למנהלים ולעשירים. עם כניסתה, פנתה סלקום לקהלים רחבים הרבה יותר והורידה בצורה משמעותית את עלות הרכישה והשימוש בטלפונים הסלולאריים. בתחילת דרכה, סבלה החברה מתדמית נחותה עקב הצבת כמות אתרי שידור נמוכה מהדרוש וכן עקב חוסר האמינות שהתבטא בהבטחות לתאריכים מסוימים בהם יושלם הכיסוי באזורים מסוימים בארץ. נכון לסוף שנת 2005 יש לחברה מעל ל- 2.5
מליון לקוחות, רובם  לקוחות פעילים ברשת ה-GSM ועושים שימוש בהעברת נתונים על ידי רשתות GPRS ו-EDGE.
בעבר הפעילה החברה רשת TDMA אולם לאחר כניסתה של פרטנר (אורנג') לשוק עם רשת GSM, עברה גם סלקום לטכנולוגיה זו.
בנוסף מנהלת סלקום ניסוי בטכנולוגית דור שלישי מסוג UMTS והחלה בפריסה ארצית של אנטנות ואתרים.
החל מספטמבר 2005, מפעילה סלקום שירות תוכן חדש מסוג i-mode, יחד עם חברת התקשורת היפנית ITT Docomo אשר מפעילה שירות זה בכל העולם.