השוואת מאמר של רמזי סאלימן פסיכולוגיה חברתית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1868
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

החוג לפסיכולוגיה פסיכולוגיה חברתית- השוואת מאמרו של רמזי סאלימן במאמרם של דוד בר גל וחביבה בר השוואת מאמרו של רמזי סאלימן במאמרם של דוד בר גל וחביבה בר רמזי סלימאן ודוד בר-גל מתייחסים במאמריהם לסדנאות מפגש בין יהודים וערבים.
מאמרם של דוד בר ובר גל הוא מחקר פעולה ובמאמרם הם מנסים להדגים מושגים מתורתו של קורט לוין הניתנים ליישום בעריכת סדנאות מפגש בין ערבים פלסטינים ויהודים בישראל. עקרונות מ"תורת השדה" ותיאוריות נוספות סייעו בתכנון והוצאה לפועל של  סדנאות המפגש בין נוער ערבי-פלסטיני ויהודי. גישתו הפסיכולוגית של קורט לוין הידועה בשם "תורת השדה" , גורסת כי על מנת להבין התנהגות של אנשים יש להעריכה בהקשר המתאים. יש לבחון את הסיטואציה הקיימת בה פועל אדם או קבוצה חברתית, שנמצאת בהשפעת עובדות היסטוריות, פסיכולוגיות, סוציולוגיות וכדומה.
רמזי סלימאן, במאמרו, מיישם עקרונות הנגזרים מ"תיאורית הזהות החברתית"- המנסה להסביר את שורשי המתיחות בקרב רוב ומיעוטים. סלימאן מדגיש את חשיבות המימד הבין קבוצתי להבנת האינטראקציה בין חברי שתי הקבוצות, הוא אף מדגיש את חשיבות הא-סימטריה שקיימת בכוח ובסטאטוס בין שתי הקבוצות להבנת התגובות הפסיכולוגיות וההתנהגותיות הנצפות אצל בני רוב ובני מיעוט. מטרת מאמרו של רמזי סלימן היא ליישם עקרונות מהפסיכולוגיה החברתית להבנת תהליכים בין קבוצתיים שכיחים בתוך קבוצת המפגש, והקשר בינם לבין תהליכים בין ותוך אישיים, הניתוח התיאורטי של המאמר נועד לנסות לייעל את ניהולם של מפגשים בין יהודים וערבים. בניסיוננו לערוך השוואה בין שני מאמרים אלו, התייחסנו לרעיונות מרכזיים אשר מובאים בשני המאמרים, ביניהם: השערת המגע , דגם המידע, הדגם הפסיכו דינאמי, תיאורית הזהות החברתית, והסימטריה והאסימטריה אשר קיימות לדעת הכותבים במפגשים.
השערת המגע-
ללא אזכור מקורות