סמינר ערך המשפחה, הצבא הקולטקטיב בפרסומות טלויזיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
ציון 96
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6902
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תוכן עניינים                                                                                                                                                                                                                       עמוד      
1 .     מבוא -.3
2 .     סקירת ספרות -..4-13
2 .1
–מהו מושג הישראליות –
4-6
2 .2-  עולם הפרסומות –..6-7
2 .3-קולקטיב מול אינדיבידואל בחברה הישראלית .7-9
2 .4-ערך המשפחה בחברה הישראלית – 9-11
2 .5-ערך הצבא בחברה הישראלית –11-13
3 – מתודולוגיה –..14-15
4 – ממצאים .16-21
5-דיון —
22-24      
6 – סיכום ומסקנות -..
5 7- ביבליוגרפיה –.26-27
8 – נספחים-                                                                                    חלק 1-מבוא
היום בעידן בו הטלוויזיה הפכה כה מרכזית בחיינו, המחשב מתפקד כחברו הטוב של הילדים ובני הנוער והמשפחה הם רק "שחקני רקע", ישנה הרגשה כי התקופה של ימינו שונה שנות אור מזו שהייתה פה  רק לפני שני עשורים.
בעידן שבו אנו חיים, הפרסומות מהוות חלק אינטגראלי בחיינו, אנו רואים אותם בדרך לעבודה בכבישים, בטלוויזיה, בעיתונים , במגזינים ואפילו בחדרי שירותים ועל כן הן גם בעלות השפעה עלינו. הפרסומת מוכרת הרבה יותר מסתם מוצרים- היא מהווה מרחב אידיאולוגי שבאמצעותו ניתן לחשוף את פניה של החברה ברגע נתון. הפרסומת אינה מייצרת ערכים חדשים אלא מגייסת את המציאות הערכית לצרכיה וכך ניתן לאתר באמצעותה את הערכים המרכזיים, האמונות והתפיסות המרכזיים של החברה (למיש,1998) . מתוך מציאות זו שאנו חיים אותה יום יום, בחרתי לבחון דרך הפרסומות האם ערך המשפחה, הצבא והקולקטיביזם, אשר נתפסים בעיני כערכים מרכזיים ומובילים בחברה, הינם הערכים המרכזיים המוצגים בפרסומות טלוויזיה ובאיזה אופן הם מוצגים.  הנקודה ממנה אני יוצאת למחקר זה הינה כי ערכים אלו הינם הערכים  הדומיננטיים בחברה ומתוך כך הם גם יופיעו בפרסומות טלוויזיה. בעבודה אבחן את המושגים אשר מהווים חלק מתוך התרבות הישראלית ובתוכם ערך המשפחה, ערך הקולקטיב וערך הצבא. בנוסף ארצה להבהיר מהו המושג "תרבות ישראלית", שכן הוא מהווה בסיס ורקע לתפיסת הערכים הללו כמרכזיים בחברה. בנוסף לכך אסקור גם את עולם הפרסומות אשר מהוות את הבסיס לעבודה זו ודרכן אבחן את שאלת המחקר שעליה ברצוני לענות.